Vill du arbeta brett med ekonomi i en roll där struktur, analys och kommunikation går hand i hand? Trivs du med ansvar för budget, bokslut och uppföljning – samtidigt som du stöttar verksamheten med rådgivning och tydliga ekonomiska underlag? Hos vår kund får du en central roll i en internationell miljö där du både utvecklar ekonomiprocesser och gör komplexa samband begripliga för chefer och medarbetare. Låter det som något för dig?
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en redovisningsekonom till vår kund, en myndighet med placering i Linköping. Arbetstid är vardagar under normal kontorstid kl. 08:00-16:30.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet omfattar kärnuppgifterna i ekonomiarbete där du upprättar budgetar och bokslut samt gör ekonomiska uppföljningar, internkontroller och kostnadsfördelningar. Du har en stödjande och rådgivande roll i ekonomiska frågor samt verkar för att ekonomiska regelverk efterlevs. Med pedagogiska presentationer visualiserar du data och förklarar ekonomiska samband för ledning och övriga medarbetare i verksamheten. Då arbetet sker i en internationell miljö innebär arbetet ibland att kommunicera och presentera ekonomiska resultat på engelska.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med olika delar av verksamheten. Du är tydlig i din kommunikation och kan förklara ekonomiska frågor på ett pedagogiskt sätt. Med ett strategiskt perspektiv ser du både helhet och detaljer, samtidigt som du arbetar strukturerat och tar ett stort eget ansvar. Du är självgående, driver ditt arbete framåt och bidrar med stabilitet och kvalitet i både löpande arbete och utveckling av processer.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-08-31 med stor möjlighet till förlängning. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35600 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.