Vi söker nu en faktura, order och inköpshanterare till vår kund på Kungsholmen i Stockholm.
Om tjänsten
Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos företaget. Tjänsten är långsiktig på heltid med tillträde så snart som möjligt. Du blir en del av ekonomiavdelningen och arbetar tillsammans med två kollegor.
Arbetstid: Heltid under kontorstider
Förmåner: 3 000 kr friskvårdsbidrag, tjänstepension med avsättning enligt kollektiv nivå
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
-Visma.net / ERP-arbete
-Vara superuser i Visma.net för order, lager och inköp
-Arbeta effektivt i ERP-system och driva förbättringar i processer och rutiner
Orderhantering
-Säkerställa att order är korrekt upplagda avseende artikelnummer, bas-konto, moms- och fakturaregler samt lager
-Följa upp order mot inköp och koppla dessa till rätt leverantör
Fakturahantering
-Fakturera order och följa upp äldre ofakturerade order
-Registrera leverantörsfakturor och säkerställa korrekt kontering, artiklar och matchning mot kundorder
Leveranshantering
-Skapa in- och utleveranser kopplade till order och inköp
-Rensa och hantera gamla eller ofullständiga order, leveranser och fakturor i systemet
Support & Supportprocesser
-Stötta koordinatorteamet med orderläggning och fakturering
-Ansvara för artikelregistrering
-Delta i förbättringsåtgärder och utveckling av interna processer
Vem är du?
Vi söker dig som har:
-Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain, Inköp, Logistik eller Ekonomi
-Minst 3 års erfarenhet från en liknande roll
-Stark erfarenhet av att arbeta i ERP-system, gärna Visma.net
-Goda kunskaper i Excel
-Intresse för teknik och utveckling av system och arbetsflöden
-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
För att trivas i rollen är du:
-Kommunikativ, tålmodig och serviceinriktad
-Strukturerad, effektiv och lösningsorienterad
-Orädd för utmaningar och bekväm i högt tempo
-Noggrann och kvalitetsmedveten
-En person som gillar att arbeta både självständigt och i team
Om verksamheten
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Passa på att skicka in din ansökan redan idag!
Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.