Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Till IT-avdelningen söker vi nu uppdragsledare med teknisk kompetens inom mjukvaruutveckling eller IT-infrastruktur. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige, samtidigt som du utvecklas i ditt arbete och får erfarenheter för livet.
IT-avdelningen består för närvarande av 1300 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 40 000 anställda. Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både aktivitetsbaserade arbetsplatser och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån utifrån verksamhetens behov upp till två dagar i veckan.
Arbetsuppgifter
I din roll som uppdragsledare kommer du att få vara med och driva utvecklingen av förmågor i den tekniska framkanten på myndigheten. Du kommer arbeta tillsammans med specialister och kompetenser från olika delar av myndigheten för att gemensamt leverera mot uppsatta mål. Du kommer leda ett team genom att sätta upp långsiktiga och kortsiktiga mål, följa upp leveranser och arbeta med att snabbt kunna ändra riktning om prioriteringen ändras. De förmågor vi levererar kommer utvecklas över tid och ditt ansvar är att leda det arbetet, från ax till limpa men även att driva det långsiktiga arbetet med att upprätthålla och förfina vårt utbud. Rollen innebär att planera och införa nya produkter eller förmågor. Arbetet innebär också att utveckla processer och arbetssätt.
I din roll kan du stöta på en varierad vardag, en vanlig dag som uppdragsledare kan bl.a. innebära att uppdragsleda leveranser kopplat till nyetableringar i komplexa uppdrag, entreprenader och support gällande låsområdet inom Polismyndighetens regioner. Samordna leveranserna med interna och externa parter inom låsområdet samt närliggande områden såsom teleteknisk säkerhet, brand, tillgänglighet, in- och utrymning för att få ekosystemen att samverka och fungera. Resor kommer att förekomma. Beredskap kan komma att förekomma.
Vi söker nu fyra uppdragsledare till våra fyra olika uppdragsområden som är fördelade på norra, mellersta och södra Sverige samt en central uppdragsledare placerad i Stockholm.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Det är meriterande om du även har:
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på flexibilitet, vi lägger därför stor vikt vid din förmåga att variera mellan att arbeta självständigt och att arbeta i team. Du har ett brinnande teknikintresse och viljan att lära dig nya tekniska system. Du har en mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du självständigt genomför dina arbetsuppgifter mot ställda mål. Rollen kräver att du har gott omdöme och kan arbeta under pressade situationer. Som person är du driven, ordningsam och har både en god administrativ förmåga och pedagogisk förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
010-56 349 33
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Elsa Tidblom, [email protected]
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, via växeln 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, Tom Johnsson, 0769470030
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Efter överenskommelse baserat på norra, mellersta eller södra Sverige
Arbetstid: Heltid, flextid
Antal: 4 stycken. En till norra Sverige, en till mellersta Sverige, en till södra Sverige och en central med placeringsort Stockholm.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Uppdragsledare
Ansökan sker via arbetsgivarens hemsida. För fullständig annons och instruktioner för hur Polismyndigheten tar emot din ansökan till rubricerad tjänst hänvisar vi till Polismyndighetens hemsida.