Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Servicedesk
Skicka ansökan 65 dagar kvar
Service Desk Agent
65 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till uppdrag i Göteborg. Din främsta uppgift i kunds Service Desk kommer vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Vidare kommer du att supportera och stötta användare med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center. Vi ser att du har god erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory. Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gillar att arbeta i teamkonstellation, gillar felsökning. Vidare är det viktigt att du verkligen vill arbeta i en ServiceDesk. Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter inkludera:

  • Felsökning och installation, främst i Windows miljö
  • Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
  • Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Krav

  • Minst 2 års erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller minst 1 års erfarenhet och någon typ av IT-utbildning
  • Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande

  • PowerShell (scripts)
  • Ett intresse för Problem Management
  • Kunskap om IP-telefoni (Cisco)

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

CSA CSM Sälj Säljare Kundvärd B2C säljare B2B Säljare Client Manager B2B Innesäljare Customer Support B2B Support Agent Kundtjänstmedarbetare Client Success Manager Customer Success Manager
15 apr