Customer Support Specialist
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Distributör Maskinbyggare Customer Support Supportspecialist Kundtjänstspecialist
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Till vår kund söker vi nu en Customer Support Specialist!

I rollen kommer du ha följande arbetsuppgifter:

  • Leverera effektiva lösningar till kunder med frågor relaterade till beställningar genom att koordinera med interna resurser för att lösa förfrågningarna.
  • Agera som ämnesexpert i ERP-system och stötta teamet i att förbättra och öka antalet elektroniska beställningar. Detta inkluderar även analys och förbättring av befintliga uppsättningar.
  • Proaktivt övervaka status för beställningar, leveranser och faktureringsprocesser.
  • Ansvara för tydlig, kontinuerlig och komplett kommunikation till kunder.
  • Säkerställa att alla kundförfrågningar löses inom en rimlig tidsram och stötta vid behov av eskalering eller påskyndande.
  • Säkerställa en positiv kundupplevelse genom att ge regelbundna uppdateringar, förtydliganden och förklaringar till kunder.
  • Hantera processer och riktlinjer inom Customer Operations för att säkerställa konsekvens och effektivitet i leveranser.
  • Tänka innovativt, identifiera förbättringsområden och utforska möjligheter till utveckling av nya tjänster.
  • Kvalifikationer
    • Du har en examen i företagsekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
    • Du har erfarenhet av Customer Operations/Customer Services med arbete inom orderhantering, kundkommunikation samt övervakning och uppföljning av leveranser.
    • Du har stark kunskap i SAP, Salesforce och i att utvärdera och förbättra elektroniska orderflöden.
    • Erfarenhet och förståelse för kundsegment som OEM, panelbyggare, maskinbyggare och distributörer är en fördel.
    • Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

    Personliga egenskaper

    För att lyckas i rollen som Customer Support Specialist har du ett agilt och proaktivt förhållningssätt. Du har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och har ett utmärkt självledarskap. Vidare har du goda analytiska färdigheter och förmåga att arbeta strukturerat mot snäva deadlines.

    Företagspresentation

    Vår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm.

    När du blir en av oss

    Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

    Lön

    Enligt överenskommelse.

    Tillträde och ansökan

    Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligtoch uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-05-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

    Mer info

    Anställningsform -
    Publicerad 2024-11-21
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön
    Antal platser 1
    Varaktighet 3 - 6 Månader