Supporttekniker
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Supporttekniker
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Önskar du att ha mer inflytande över din karriärväg? Vad sägs om att få en trygg anställning hos Sveriges härligaste konsultföretag? Vi letar efter dig som är social, trevlig och vill ha möjlighet att utvecklas.Jobba hos oss

Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT-tjänster inom infrastruktur. Här ser vi individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapa trivsel, utrymme att växa och få dig att nå framgång i din karriär.

Vi hoppas nå dig som vill hitta en karriär inom IT och letar efter en roll som passar dig, vare sig de är att vara en mångsidig generalist eller en områdesspecialist. Här gör du jobbet medan vi tillhandahåller certifieringar för att du ska nå dina IT-önskningar och skapar möjligheter baserat på din vilja och mål. Med våra samarbeten har vi skapat tydliga val hur du går framåt utifrån dina karriärsmål. Du kommer bli erbjuden certifieringar, utbildningsplaner och intressanta uppdrag. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen.

Din nya tjänst

Som supporttekniker kommer du vara första kontaktpunkt för våra kunder när de behöver hjälp med tekniska frågor och problem. Du ansvarar för att snabbt och effektivt lösa enklare tekniska ärenden via telefon, e-post eller chatt. Vid mer komplexa problem eskalerar du ärendet till rätt nivå för vidare handläggning.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Felsöka och lösa enklare tekniska problem inom områden som hårdvara och mjukvara
  • Ta emot inkommande supportärenden från användare via telefon, e-post eller chatt
  • Ge användarsupport och vägledning för att hjälpa kunder att effektivt använda IT-tjänster och produkter
  • Dokumentera ärenden och lösningar i vårt supportsystem
  • Vid behov, eskalera ärenden till andra tekniska nivåer eller kollegor
  • Bidra till kontinuerlig förbättring av supportprocesser och kundupplevelse
  • Din bakgrund

    Vi ser att du:

  • Är i början av din karriär, men har arbetat något år som teknisk support och har god teknisk förståelse.
  • Är kommunikativ och har en god förmåga att förklara tekniska lösningar på ett enkelt sätt.
  • Har erfarenhet av att arbeta med supportverktyg (Exempelvis AD, Intune, ServiceNow mm)
  • Är serviceinriktad, tålmodig och har ett positivt kundbemötande.
  • Kan arbeta strukturerat och hantera flera ärenden samtidigt.
  • Är van vid att arbeta i team
  • Du som person

    Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas.

    Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa inom IT-infrastruktur. Vi kommer att finnas där för att stötta och guida dig på din resa.

    Din ansökan

    Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected]

    Vi erbjuder dig

    Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.

    För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.

    Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.

    En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.

    Din nya arbetsgivare

    Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.

    Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

    Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

    Mer info

    Anställningsform -
    Publicerad 2024-11-20
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön
    Antal platser 1
    Varaktighet Tillsvidare
    Hemsida Länk

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Liknande jobb

    Tekniker IT-support Supporttekniker It-supporttekniker
    Idag
    Supporttekniker Line-supporttekniker 1st line supporttekniker
    Idag
    1st line Supporttekniker Line-supporttekniker 1st line supporttekniker
    Idag