HR ansvarig till Haninge pastorat
Skicka ansökan 23 dagar kvar
HR HR-chef
23 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Svenska kyrkan i Haninge är en mötesplats och kraftkälla mitt i människors vardag, där alla som bor eller uppehåller sig ska känna sig sedda, hörda och bekräftade. Öppenhet, ansvar, empati och respekt är viktiga ledord för oss.

Pastoratet bildades 2018 och består av tre församlingar, Dalarö-Ornö-Utö, Västerhaninge-Muskö och Österhaninge, tillsammans är vi Svenska kyrkan i Haninge.

Om rollen

Vår nuvarande HR ansvarig har gått vidare inom pastoratet och vi söker därför dig som vill arbeta i en bred och varierande roll inom HR!

Här erbjuds du möjligheten att få utveckla och utvecklas inom HR områdets alla delar. Vi tror att du är i början av din karriär och att du har en administrativ ådra i kombination med nyfikenhet att lära dig nya områden såväl som drivet att ta dig an olika uppgifter. Du är prestigelös i ditt sätt och du har lätt för att bidra till goda relationer.

Som HR ansvarig rapporterar du till den administrativa chefen med pastoratet som arbetsfält, där ca 100 medarbetare arbetar. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att förvalta och utveckla HR området samt agera HR stöd till ca 10 chefer inom pastoratet. Rollen är i stor mening en funktion där du i kontakten med chef tar in behov och löser dem tillsammans samt på uppdrag tar dig an olika initiativ.

Exempel på arbetsområden och uppgifter:

Arbetsmiljö – Du kommer att stötta och utbilda chefer, göra skyddsronder, rehabilitering, medarbetarundersökningar, riskbedömningar, företagshälsovård, delta i skyddskommittén, nyckeltal och personalstatistik

Arbetsrätt – Du kommer att agera chefsstöd i lagar och avtal, leda fackliga förhandlingar och agera kontaktperson gentemot dessa, personalrelaterade ärenden tillsammans med chef, kontakt med Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation, omplaceringsutredningar av olika slag m.m.

Lönebildning – Du ansvarar för den årliga lönerevisionsprocessen och lönekartläggning

Kompetensförsörjning – Ansvara för att ta fram en kompetensförsörjningsstrategi för pastoratet, kompetensinventering m.m.

Rekrytering – Behovsprövning, annonsering, intervjuer, anställningsförfarandet

Administration – All form av anställnings- och personaladministration, ansvarar för personalarkiv.

Personliga egenskaper

Vi förväntar oss att du är kommunikativ och bra på att bygga förtroendeingivande relationer med människor runt om kring dig. Du är en person med integritet men med ett stort hjärta. Vi tror att du är en person med driv och framåtanda som kan arbeta självständigt.

Denna roll innebär även stora utvecklingsmöjligheter då du får jobba med ett helhetsansvar och ett brett perspektiv inom hela HR-området. Eftersom du får en stor inblick i pastoratet krävs det stor integritet och tillit och du räds inte för utmanande möten. Vi ser gärna att du är medlem och delar Svenska kyrkans värderingar.

Kvalifikationer för rollen

· Du har en akademisk examen inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

· Tidigare erfarenheter kring HR området

· Du känner dig trygg i arbetsrätten och andra relevanta lagar samt har lätt för att tolka lagtext

· God vana i att arbeta i Officepaketet, Teams och andra olika IT-system

Meriter för rollen

· Kunskap om Svenska kyrkan och dess organisation

· Tidigare erfarenheter inom fackliga förhandlingar

· Tidigare erfarenhet kring arbete med riskbedömningar

· Systemkunskap inom Aveny, HRM, Visma

Vi erbjuder

Du erbjuds en marknadsmässig lön och stimulerande arbetsuppgifter där du har möjlighet att både påverka och utvecklas.  Du erbjuds även att arbeta med trevliga kollegor i en samhällsviktig verksamhet där du gör skillnad för människors vardag. Som arbetsgivare erbjuder vi även friskvårdsbidrag och möjlighet till subventionerande luncher. Vi arbetar med årsarbetstid med syfte att finna en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Välkommen med din ansökan!

Upplysningar om tjänsten: Göran Eriksson, administrativ chef 08- 555 670 14. Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning kan komma att tillämpas.

Skicka din ansökan till e-post: [email protected] i form av ett CV och personligt brev där du motiverar varför du söker tjänsten. Märk din ansökan med “HR ansvarig” i ämnesraden.

Vi vill ha din ansökan senast den 2024-12-01. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid eventuell tillsättning uppvisas utdrag ur polisens belastningsregister.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt all försäljning av ytterligare jobbannonser och/eller rekryteringstjänster.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk