Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för Samsungs räkning en business controller där du kommer ha en central roll och vara med att medverka till att berika och förenkla konsumenternas liv. Uppdraget är ett konsultuppdrag på 1,5 år med placering på Samsungs kontor i Kista.
Arbetsbeskrivning
Du kommer tillsammans med 10 kollegor driva kostnadskontroll och investeringsplanering samt stödja processen att optimera försäljning, och kostnadseffektivisera. Du kommer även att förbättra processer och verktyg, tillhandahålla rapporter och analyser samt vara en "spindel i nätet" för att stötta olika intressenter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat även omfatta:
• Granska marknadsföringsinvesteringar
• Leverera månatlig/kvartalsvis/årliga prognoser
• Stötta kvartalsvisa affärsplaneringar och uppföljningar
• Budgethantering samt affärs- och lönsamhetsanalys
• Samverka mellan försäljningsteamen och andra backoffice-funktioner för att upprätthålla och följa upp riktlinjer
• Ad hoc rapporteringar till ledning.
Vem är du?
Vi söker dig som är analytisk och noggrann, strukturerad, affärsorienterad och har goda kommunikativa färdigheter. Du kan se både helheten och detaljerna och koppla ihop olika perspektiv. Du är snabblärd, gillar att driva förbättringar och har ledarskapsförmåga för att kunna tala för din sak. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och har intresse och förståelse för system och hantering av stora mängder data. Idealiskt har du också arbetat cirka 2–5 år med liknande ansvarsområden, innehar en kandidatexamen eller magisterexamen i ekonomi eller redovisning. Det är meriterande om du arbetat med SAP eller jobbat i en projektledande roll.
Du erbjuds
Du erbjuds en spännande och utvecklande roll i ett företag där du får vara med och bidra till framgång. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid med placering på kundens kontor i Kista.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Manda Kristensson på
[email protected]
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.
Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek
Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek