Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har erfarenhet inom ekonomi och redovisning, och som trivs med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö. Uppdraget omfattar bland annat löpande redovisning, hantering av kund- och leverantörsreskontra, löneadministration samt myndighetsrapportering. Du kommer vara en del av ett engagerat team som arbetar strukturerat och kvalitetsmedvetet.
Din roll:
Som ekonomiassistent/redovisningsekonom ansvarar du för att:
• Säkerställa korrekta löner.
• Granska reseräkningar och utföra myndighetsrapportering.
• Hantera kund- och leverantörsreskontra samt löpande redovisning.
• Bidra till förbättring och utveckling av arbetsprocesser.
Vem vi söker
Kravprofil:
• Eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande.
• 1–3 års erfarenhet av liknande roller. Kompetens inom löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra.
• Erfarenhet av arbete i finansiella system.
• Möjlighet att arbeta på plats i Jönköping tre dagar i veckan.
Personliga egenskaper:
• Strukturerad och noggrann.
• Ansvarstagande och kvalitetsmedveten.
Vad kunden erbjuder:
• En modern och digital arbetsmiljö.
• Möjlighet till utveckling inom flera områden.
• Ett engagerat team och en viktig nyckelfunktion i organisationen.
Handlingar som ska bifogas vid ansökan:
• CV.
• Referensförteckning.
Ta chansen att utvecklas i ett spännande och utmanande uppdrag!
Tillträde och ansökan
Uppdragsperiod: 2 januari 2025 – 31 december 2025
Ansökan: Senast den 29 november 2024.
Omfattning: Heltid, 100%
Plats: Jönköping, med hybridupplägg (3 dagar på plats, 2 dagar på distans)
Kontaktperson: 0790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!
Övrig info:
Anställningens omfattning: Heltid
Anställningstyp: Visstidsanställning
Jobbnivå: Grund
Kontaktperson: Isabel Tataje
Epost: [email protected]