Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Business Controller för ett långt uppdrag med övertag till Stenvalls Trä koncernen!
Vill du vara en del av en framgångsrik och växande organisation där du kan utvecklas som Business Controller? Stenvalls Trä AB söker nu en engagerad och analytisk person för ett spännande uppdrag inom hela koncernen på 12 månader – med möjlighet till övertag!
Stenvalls Trä är ett familjeföretag som växer tillsammans med våra kunder och medarbetare. Våra kärnvärden är mod, arbetsglädje, handlingskraft, kompetens och äkthet. Idag är vi 260 medarbetare och beräknar omsätta runt 1,8 miljarder kronor.
Vår företagskultur är innovativ och entreprenörsdriven med lång erfarenhet och trygg kunskap i ryggen. Du kommer att få möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Hos oss får du möjlighet att vara med att påverka och förändra. Vi ser våra anställda som en viktig del i vår utveckling och hos oss värdesätts driv, ansvar och engagemang högt. Vår ekonomiavdelning präglas av prestigelöshet, hjälpsamhet och trivsel.
Om rollen
Som Business Controller får du en nyckelroll i vår organisation. Du kommer att arbeta nära vår ekonomiavdelning, ledning och andra avdelningar inom koncernen för att säkerställa en effektiv ekonomisk styrning och bidra till vår strategiska utveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter inom flera bolag i koncernen:
• Ansvara för hela bokföringsprocessen inklusive kund- och leverantörsreskontra, huvudbok och avstämningar.
• Ansvara för skattedeklarationer, momsrapportering och övriga externa rapporter.
• Driva månadsbokslut, budgetarbete, prognoser, analyser och internkontroller.
• Skapa och presentera ekonomiska analyser, rapporter och prognoser inom given tidsram.
• Utföra avvikelseanalyser mellan budget och utfall.
• Ansvara för fakturering och betalningar till leverantörer och kunder.
• Delta i utvecklingen av företagets ekonomiska processer och rutiner.
• Stödja vid årsrevision och hantera kontakter med revisorer.
• Ansvara för löpande rapportering till ledning och styrelse.
• Utföra löpande redovisning inklusive avstämning av konton i balans- och resultaträkning och avskrivningar på anläggningstillgångar.
• Ansvara för statistik- och uppföljningsrapportering i period- och årsbokslut.
• Utföra andra uppgifter som tilldelas inom ekonomiavdelningen
Vi söker dig som är självgående, analytisk och ansvarstagande. Vidare bör du vara noggrann, strukturerad, initiativtagande och på samma gång ha en förmåga och vilja att hantera snabba förändringar under perioder med ett högt tempo. Arbetet innebär såväl interna som externa kontakter och vi ser därför att du behöver vara trygg i att kommunicera och samarbete med olika typer av människor. Viktigt att du har mycket god datavana och har lätt för att sätta dig in i och navigera i olika system.
Krav för rollen:
• Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av redovisning, bokslut och budgetarbete.
• Goda kunskaper i Excel och affärssystem.
• Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
Meriterande:
• Erfarenhet från arbete i en koncernstruktur.
• Erfarenhet av att driva förbättringsprojekt inom ekonomifunktionen.
• Kunskaper i hantering av valutor och likviditetsplanering.
• Kunskaper i: Capego, ifenix, Promik, Norstedts
Vad vi erbjuder
Hos oss får du möjligheten att växa i en organisation som värdesätter samarbete och personlig utveckling. Vi erbjuder en strukturerad introduktionsplan och stöd från erfarna kollegor för att du snabbt ska känna dig som en del av teamet.
Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse men vi ser gärna dig på plats 1 februari och med en tjänstgöringsgrad på 100%. Uppdraget sträcker sig under 12 månader med möjlighet till fortsatt tjänstgöring inom koncernen direkt i anslutning efter uppdragsslut.
Som konsult hos Adecco erbjuds du en anställning med kollektivavtal, försäkringar och företagshälsovård för att du ska känna dig trygg.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, vilket ger dig möjligheten att växa ditt professionella och sociala nätverk. Vi samarbetar med många attraktiva företag, vilket öppnar upp för spännande möjligheter som sällan når den öppna marknaden.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänta inte med din ansökan! Bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare på Adecco:
Tommy Norberg 073684 70 99 eller
[email protected]
Marie Sohlman 073-684 78 30 eller
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!