Kundservicemedarbetare
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Kundtjänstmedarbetare
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill bli en del av vårt team som kundservicemedarbetare hos Länstrafiken i Västerbotten. Hos oss erbjuds du en arbetsplats med varierade arbetsuppgifter och möjligheten att arbeta med erfarna kollegor med god sammanhållning.

Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med 2025-09-30 med goda möjligheter till förlängning. 

Dina arbetsuppgifter består av att informera, hjälpa och guida våra resenärer. Vi hjälper våra resenärer under hela resan genom att sälja buss- och tågbiljetter, ge trafikupplysning, publicera trafikinformation, registrera synpunkter från våra resenärer samt hantera andra administrativa uppgifter. På kvällar och helger hanterar du även bokning av sjukresor och färdtjänstresor. Arbetet består av att registrera beställningar, samordna och avropa samhällsbetalda transporter.

Arbetsplats

Länstrafiken har idag biljettkontor (Reseinfo) på Vasaplan och Norrlands universitetssjukhus. Vår telefoniavdelning är placerad vid vårt kontor öst på stan och du kommer att arbeta på dessa tre arbetsplatser. Länstrafikens kundservice har öppet mellan kl. 06.00-23.00 på vardagar och 07:00 – 23.00 på helger, vilket innebär att dina arbetstider varierar där emellan. 

Sista ansökningsdag: 2024-11-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Länstrafiken Västerbotten och Randstad. För frågor om processen eller mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Karlsson, 070-577 34 61, [email protected]

Placeringsort: Umeå

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikariat till och med 2025-09-30 med goda möjligheter till förlängning. 

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Ansvarsområden

  • informera, hjälpa och guida våra resenärer.
  • sälja buss- och tågbiljetter.
  • ge trafikupplysning.
  • publicera trafikinformation.
  • registrera synpunkter från våra resenärer.
  • hantera administrativa uppgifter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som 

  • har en godkänd gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet på minst ett par år. 
  • har erfarenhet från arbete i telefonväxel, kundservice eller kundbemötande. 
  • har god datorvana. 
  • har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. 
  • har god förmåga att uttrycka sig i tal på engelska. 

Vi ser gärna även att du 

  • har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt.
  • har god kommunikativ förmåga och ett genuint intresse av att dagligen möta många människor med en hög servicenivå. 
  • kan hantera stressiga situationer. 
  • har en förmåga att se helheten och kan prioritera dina arbetsuppgifter. 

Erfarenhet

Kundtjänst

Om företaget

Länstrafiken i Västerbotten AB

Länstrafiken i Västerbotten AB ägs sedan 2012 av Region Västerbotten. Länstrafikens uppdrag är främst att upphandla kollektivtrafik och genom entreprenadavtal med olika trafikutövare bedriva linjetrafik i länet och angränsande områden. Länstrafiken har även till uppdrag att bedriva kundservice och har idag kundservicemedarbetare på tre orter i länet; Umeå, Skellefteå och Lycksele. Sedan årsskiftet 2021 har Länstrafiken en beställningscentral inom avdelningen för kundservice som har ansvaret för att boka och administrera resor inom den särskilda kollektivtrafiken. www.tabussen.nu

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk