Customer Service Automotive till Elmo Sweden i Svenljunga
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-25

Enligt många är läder det mest mångsidiga av alla tillgängliga naturmaterial. Sedan grundandet av Elmo 1931 har företaget vuxit till att bli en ledande tillverkare av exklusivt läder till möbel- och fordonsindustrin och ingår i Rino Mastrotto Group SpA. Sedan slutet av 80-talet har Elmo drivit garveriindustrin mot vattenbaserade finishsystem och banat väg för vattenrening i sitt eget toppmoderna biologiska vattenreningsverk. Elmo utvecklar, producerar, marknadsför och säljer läder över hela världen, med 95 % av försäljningen utanför Sverige. Elmo omsätter ca. 800 miljoner per år. Elmos huvudkontor ligger i Svenljunga med produktion, produktutveckling och försäljning och har ca 140 anställda. Läs mer: www.elmoleather.com
Trivs du i en kundorienterad roll där du dagligen hanterar många olika kontakter både internt och externt? Då kan den här tjänsten vara något för dig!
Arbetsuppgifter och mål
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta med fokus på företagets bilkunder. Dina främsta arbetsuppgifter innebär tät kontakt med kunderna via både mejl och telefon. Du tar emot, registrerar och planerar order i systemet och samarbetar med företagets kundserviceteam i Europa och USA samt internt med produktionen. I arbetsuppgifterna ingår även att skapa och skicka leveransplaner för godkännande internt, meddela kund och se till att leveranserna sker enligt plan.

Arbetet kan även innebära att ta ut rapporter, uppdatera prislistor samt hantera kundfrågor rörande material, frakter och kostnader. Du förhandlar fraktpriser, håller kontakten med fraktbolag samt säkerhetsställer att processen fungerar smidigt både internt och externt. Din Profil
Vi söker dig som har arbetat några år inom kundservice/orderhantering i en internationell miljö och som tycker om att vara i mitten av processen, där du både frontar med bästa bemötande mot kund och samtidigt erbjuder bästa servicen internt. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med kundservice/orderhantering hos en leverantör till bilindustrin. Meriterande är också erfarenhet av arbete inom logistik/transport och om du är insatt i produktions- och logistikflöden. För tjänsten krävs god vana vid att arbeta i olika system och i Excel, erfarenhet av arbete i affärssystemet SAP är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift krävs för tjänsten.

Som person är du självgående, initiativtagande och utåtriktad. Du är flexibel, prestigelös och har förmågan att snabbt prioritera om vid behov. Att alltid ge ett professionellt bemötande och service med kunden i fokus är en självklarhet för dig. Du är strukturerad, har god problemlösningsförmåga och trivs med många kontaktytor i Sverige och internationellt.  
Stor vikt fästs vid dina personliga egenskaper. Elmo erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete i ett spännande företag. Tjänsten är placerad i Svenljunga och viss möjlighet till hybridarbete finns. Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Elmo Sweden med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karina Andersson, +46 730 23 22 18 (under tiden 7-10 oktober kan samtal inte besvaras).

Varmt välkommen med din ansökan senast den 14 oktober!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons