Norsktalande personer till teknisk kundtjänst i Stockholm
Skicka ansökan

OM JOBBET

Du kommer att jobba som support tekniker i en kundtjänst tillsammans med flera andra trevliga och duktiga kollegor med att lösa företagets IT-relaterade problem. Du kanske har jobbat lite med teknisk support och vill fortsätta och lära dig mer? Har du ingen erfarenhet av IT men vill in i branschen och pratar/skriver Norska?

Sök ändå - Vi erbjuder utbildning men du måste tala Norska!


OM FÖRETAGET

Företaget är en stor IT-leverantör med flera kontor runt både Stockholm och Sverige.


ARBETSUPPGIFTER

Som IT-supporttekniker inom servicedesk är du en tekniker som arbetar i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans.

Företaget jobbar inom sin servicedesk utan uppdelning mellan första och andra linjen, här får alla chansen att utnyttja sin kompetens maximalt! De delar på inkommande ärenden samtidigt som alla gör sitt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt att företagets slutanvändare får så bra support som möjligt, så fort som möjligt, och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Du kommer bland annat arbeta med:

  • Ta emot ärenden från företagets kunders användare och ge ett bra bemötande
  • Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
  • Jobba med Azure AD/Entra-ID, lokalt AD administration
  • Dokumentera och arbeta i ärendehanteringssystem
  • Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
  • Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleverans.

ERFARENHETER OCH EGENSKAPER

För att du ska trivas hos företaget tror vi att du är social, serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där man delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Lite av det företaget värdesätter hos sökande:

  • Flytande i norska i både tal och skrift
  • Stort eget intresse och driv
  • Erfarenhet av att jobba i servicedesk med teknisk support (Inget krav)
  • Kunskap inom exempelvis Windows Server och klient, Apple MacOS, AD/Azure-AD, Office 365, Intune, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (Inget krav)
  • Förmåga och intresse att genomföra felsökning
  • Relevant utbildning
Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 4
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons