OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Tycker du om att ha kundkontakt och ansvara för kundorder och inköp samt stötta med diverse uppgifter för vår kunds serviceplanering? Då är denna roll något för dig! Vår kund söker en order/serviceadministratör under sommar och höst för att stötta ordinarie personal under en period då kunden skall uppdatera deras ERP system från SAP ECC till SAP s/4Hana. Om tjänsten Som orderadministratör tar du emot och hanterar allt från kundorder till inköp och fakturering. Du är i daglig kontakt med fabrik i Italien samt andra leverantörer för att följa upp och bevaka inköp. När det kommer till servicedelen så handlar det om att stötta vår servicekoordinator med diverse uppgifter så som att begära material från fabrik. - Kundservice - Du är första kontaktperson vid beställningar från kunder via telefon och mail. - Du tar emot och registrerar inkommande kundorder. - Kommunicerar internt och externt vid förseningar eller andra förändringar vad gäller kundorder. - Hanterar och svarar på kundfrågor samt skickar vidare frågor till rätt kompetens internt. Inköp - Beställer direkt och indirekt material/tjänster från vår fabrik och andra leverantörer. - Följer upp och bevakar inköp från vår fabrik och andra leverantörer. - Har kontinuerlig kontakt med leverantörer och återkopplar vid kvalitetsproblem. Service - Skapar förfrågningar till fabrik för material som behöver för servicearbete. - Stöttar vår servicekoordinator med diverse uppgifter. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper: - Avslutad gymnasieutbildning - Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service och/eller administration - Du har en god dator- och systemvana - Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska - Du har lätt för att samarbeta med andra samtligt som du är självgående med förmågan att prioritera. - Du är organiserad och lösningsorienterad med ett stort kundfokus. Meriterande om: - Du sedan tidigare har arbetat med kundservice, orderregistrering och inköp. - Du har tidigare erfarenhet av SAP. Ytterligare meriterande om du har erfarenhet av SAP CS modul för Service order/kontrakt Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons