Om tjänsten

Besök hemsida jobbson.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-30

Har du arbetat några år inom digital skyltning, skärmar och PC och känner dig redo för nästa steg - eller har du erfarenhet från en 2nd line support? Då har vi jobbet till dig!

En direktrekrytering till ett innovativt bolag! Du erbjuds attraktiva förmåner, en hybrid kontorsmodell och varierande arbetsuppgifter.

"Vi är experter inom Digital Signage med huvudkontor i Stockholm och berksamhet i Norden,Tyskland,Spanien och USA. Vi grundades redan 1997 och har idag drygt 130 medarbetare i ett flertal länder. Vi erbjuder vår nya kollega stort inflytande både i sin roll och på vår fortsatta utvecklingsresa.

Om rollenI rollen som 2nd line support är du en del av vår servicedesk som består av 1st, 2nd och 3rd line support. Servicedesken tar emot kunders incidenter angående mjukvara eller hårdvara som sedan skickas till rätt instans. Du kommer att arbeta med att hantera inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem, samt till viss del per telefon och mejl.Exempel på arbetsuppgifter

  • Felsökning av mjuk- och hårdvara
  • Ärendehantering som eskalerats från 1st line
  • Sammanställa och analysera incidentrapporter
  • Representera support vid kundavstämningar
  • Supportera 1st line vid frågor och problem
  • Knowledge Base-ansvarig

Om personen vi sökerFör att vara framgångsrik i rollen som 2nd line support ser vi att du motiveras av att hjälpa människor och tycker om problemlösning. Du trivs med att ta stort ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter och driva det självständigt framåt. Du har en förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete utifrån de ärenden som uppkommer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och tycker om att ha många kontaktytor såväl internt som externt. Avslutningsvis är du serviceinriktad och strävar efter att hålla kunden uppdaterad samt ge förstklassig service.

  • Har ett genuint IT-intresse
  • Har minst 2 års erfarenhet från en servicedesk/first line support
  • Trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt
  • Mycket goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska
  • Erfarenhet av Service Now är meriterande

    Vi erbjuder:

    • Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta på distans 2 dagar i veckan.
    • Friskvårdsbidrag på 4000 kr per år.
    • Regelbundna hälsokontroller.
    • Konkurrenskraftig tjänstepension.
    • En dynamisk arbetsmiljö med fokus på innovation och samarbete.

    Rekryteringsprocessen hanteras av Jobbson och alla frågor rörande tjänsten skickas till oss. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att annonsen kan tas ner innan sista ansökningsdag om vi går vidare till urvals- och intervjufasen.

    Varmt välkommen med din ansökan!

    Mer info

    Omfattning Heltid
    Varaktighet Tillsvidare
    Antal platser 1
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Dela annons