OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-29

NilsonGroup AB är en av Skandinaviens ledande skokoncerner med E-handel och butiker i Sverige och Norge. Genom våra butikskoncept DinSko och Skopunkten kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud med låga priser för hela familjen. Vill du jobba med mode och skor är NilsonGroup det självklara valet - vi gör det enkelt, kul och inspirerande att handla skor!

Vi söker kundservicekoordinator till vårt team på huvudkontoret i Varberg! Kundservicekoordinatorn är företagets ansikte utåt mot våra kunder, butiker och besökare. Kundservice hjälper våra kunder och butiker under hela köpprocessen och besvarar frågor och koordinerar via chatt, mejl, recensioner och sociala medier.

Dina arbetsuppgifter

Du har ett övergripande ansvar att vara behjälplig våra kunder i våra olika kontaktkanaler. Du bidrar även till att effektivisera funktionen och avdelningens drift samt arbetar kontinuerligt för att främja en god arbetsmiljö. Vidare verkar du för att företagets profil och kvalité upprätthålls samt säkerställa att rutiner, lagar, regler och förordningar följs och koordinerar dessa för berörda avdelningar. Du kommer rapportera till kundservicechefen.

Du kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter:

  • Kundservice och merförsäljning via chatt, mejl och recensioner.
  • Svara på frågor som bl.a. rör orders, retur, produkter, medlemmar, leverans och betalning.
  • Kontakt med externa samarbetspartners.
  • Upprätthålla kundregister enligt GDPR.
  • Säkerställa en bra kundupplevelse i hela den digitala köpresan.
  • Hantera reklamationer i enlighet med konsumentköplagen.
  • Operativt koordinera sociala media tillsammans med E-handeln.
  • Bidra till utveckling av Kundservice på E-handeln tillsammans med berörda avdelningar.

Din profil

Vi söker dig med gymnasieutbildning och med tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har även erfarenhet av moderna kundserviceverktyg och CRM-system. Du har mycket god digital kompetens samt mycket goda kunskaper i svenska tal och skrift. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska tal och skrift.

Det är meriterande med arbetslivserfarenhet av kundservice mot e-handel samt om du är aktiv på sociala medier.

Dina personliga egenskaper

Du är en person som är duktig på att skapa relationer och nätverk, såväl till personal som till kunder. Vidare kan du hantera krav och motgångar på ett professionellt sätt, du arbetar produktivt i en pressad miljö, levererar goda resultat och uppfyller våra kundförväntningar. Du är även duktig på att skriva och rapportera, du skriver tydligt och korrekt och är engagerad och uttrycksfull i din skrift. Då vi arbetar i team är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra kollegor, du är en lagspelare och arbetar för att uppnå gruppens gemensamma mål.

Information om tjänsten

Omfattning: 40 h/v. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning

Tillträde: 1/9 ellerenligt överenskommelse

Kontakt: Vid frågor om tjänsten kontakta Kundservicechef Madeleine Palm, via mail: [email protected]

Sista ansökningsdag är 2024-06-16. Intervjuer hålls löpande under ansökningstiden varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via länk till vårt rekryteringssystem, ej via e-post.

Låter detta som en tjänst för dig?

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons