Customer Success Agent

Vill du kliva ombord på ett modernt snabbväxande företag, med en produkt som ligger helt rätt i tiden, i arbetet med digitaliseringen av byggindustrin? Detta i en diversifierad roll, i händelsernas centrum med direktkontakt mot vår breda kundbas? Samt i en skön tillvaro med drivna kollegor i fina lokaler mitt i centrala Stockholm? Då är Struqtur rätt plats för dig!

Möjligheten

Vi befinner oss i en scale-up resa där vi söker medarbetare till Struqtur som uppskattar denna händelserika fas där fokus är på tillväxt. Detta i en miljö där kunden står i centrum samt där teamet går före jaget. På Struqtur finns goda möjligheter för påverkan och att ta ägandeskap, vilket ger utlopp för ett problemlösande mindset vilket i sin tur ger goda förutsättningar för god personlig utveckling samt vidare karriärmöjligheter inom bolaget.

Rollen

Produkten som vi tillhandahåller fyller en central funktion i våra kunders dagliga verksamhet. Som Customer Success Agent på Struqtur kommer du att ha en viktig roll både för våra kunder samt i vår organisation. Du ingår i Customer Success Teamet och rapporterar till Customer Success Manager.

Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar:

Support, där du svarar på inkommande ärenden via mail, telefon eller chat, felrapporterar buggar samt tar emot önskemål från kunder med förslag på vidareutveckling och är därmed en viktig kugge i maskineriet för produktutveckling.

Onboarding, av nya användare i systemet, stötta och hjälpa våra kunder med hur systemet fungerar, samt vägledning i hur de på bästa sätt använder systemet utifrån kundens förutsättningar och verksamhet.

Öka Struqturs synlighet, detta i sociala medier samt i andra marknadsföringskanaler är ytterligare ett området där du kommer ha en drivande roll i att på bästa sätt nå ut till vårt kundsegment.

Rätt matchning

För att trivas i rollen som Customer Success Agent har du en god erfarenhet av och uppfattning kring att bygga starka kundrelationer samt drivs av att leverera bästa möjliga kundvärde. Vi ser att du har mycket god samarbetsförmåga, gillar att ta ansvar, är en problemlösare samt är serviceinriktad. Du trivs med att ha många saker att göra samtidigt, har en god planeringsförmåga och kan därmed prioritera rätt. Utöver detta så gillar du att hantera tekniska utmaningar för att förbättra kundens vardag.

Urval av arbetsuppgifter:

  • 1st line support via samtal, mail och chat.
  • Onboarding av nya kunder
  • Kundärenden gällande rapportering av buggar
  • Hantering och dokumentering av feature requests
  • Involverad i utvecklingen och effektiviseringen av support verksamheten
  • Hålla sociala mediekanaler uppdaterade, skriva nyhetsbrev samt blog post.

Sökta egenskaper:

  • Fallenhet för nyttjande av IT-system, viljan att bli bäst på att hantera Struqtur
  • Driven
  • Tålmodig och serviceinriktad
  • Pedagogisk & tydlig
  • Förmåga att hantera olika typer av människor
  • Prioriterar kunder och ser till ökat kundvärde i varje samtal
  • God multitasking förmåga
  • Flexibel med god samarbetsförmåga

Erfarenhet:

  • Bör ha jobbat direkt mot kund i ett serviceyrke i minst 1-2 år
  • Goda datorkunskaper samt ett intresse för digitala / IT-baserade system
  • Kunna uttrycka sig professionellt i både tal och skrift på svenska

Meriterande:

  • Tidigare erfarenhet av Customer Support
  • Erfarenhet inom bygg & hantverksbranschen
  • Tidigare erfarenhet av SaaS-bolag
  • Grundläggande kunskaper inom företagsredovisning
  • Intresse för sociala medier

Vi erbjuder dig

Att vara med i ett växande bolag på en intressant och spännande marknad, med en produkt som har ett tydligt kundvärde. Att ansluta till ett företag med familjär kultur och en kämparanda som vi vill bibehålla även när vi växer. Att vara delaktig i att ta fram en strategi för hur Struqturs Customer Success arbete utformas för att växa användarbasen och effektivisera arbetet kring Customer Success & Support. Samt möjligheten att utmanas, utvecklas, växa och ta nästa steg i karriären på ett bolag som är mån om den personliga utvecklingen.

Om Struqtur AB

Struqtur AB är ett snabbväxande SaaS-bolag som utvecklar, säljer, levererar och supporterar ett egenutvecklat projekt verktygssystem för hantverkare av hantverkare. Struqtur AB digitaliserar byggindustrin genom ett av marknadens vassaste projektverktyg anpassat för små och medelstora hantverksföretag. Med mer än 10 års erfarenhet i branschen så fyller Struqtur AB en central funktion för hantverksföretag i steget mot digitalisering.

Med Struqtur ges rätt förutsättningar för att få kontroll över verksamheten, genom att bli effektivare i det dagliga arbetet i planering och projektledning, och därmed få mer tid för kärnverksamheten i det praktiska arbetet med fokus på kunder och lönsamhet. Struqtur AB är rikstäckande och har säten i Stockholm & Göteborg. Struktur AB är i tillväxtfas med en bred kundbas och tusentals användare samt har förvärv i sikte.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons