OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-20

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen. Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen Hisingen söker nu en registrator då vår nuvarande medarbetare går i pension. Som registrator hos oss blir du en del av kanslienheten och avdelning stab. Kanslienheten ansvarar för frågor kopplade till nämnd, utskott, registratur och arkiv. Övriga avdelningen ansvarar för juridik, kommunikation, säkerhet- och krisberedskap, dataskydd och informationssäkerhet, fastigheter och lokaler, samt IT. Vi är drygt 25 personer inom avdelningen och där avdelningschef ingår i förvaltningsledningen. Som registrator kommer du vara den som har huvudansvar för förvaltningens diarium och förvaltningsbrevlåda och är vårt ansikte utåt när civilsamhället och myndigheter tar kontakt. Du arbetar brett som stöd mot hela förvaltningen och utbildar regelbundet medarbetare i ärendehantering och diarieföring. Du är en naturlig representant i förvaltningsövergripande arbetsgrupper samt nätverk och projekt i Göteborgs Stad som berör området för ditt uppdrag. Rollen omfattar även andra administrativa arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik, arkivvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Vi ser gärna att du har god kunskap om offentlighetslagstiftningen. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket och lätt för att formulera dig i skrift och du har ett kommunikativt och serviceinriktat förhållningssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation. Meriterande är också om du tidigare arbetat med ärendehantering och diarieföring i systemen Lotus Notes och Ciceron. Om du har erfarenhet av projektledning och/eller erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor så ser vi även mycket positivt på det. Personlig lämplighet kommer att spela en stor roll vid tillsättandet av tjänsten. Du behöver därför vara bra på att samarbeta och ha ett strukturerat arbetssätt med hög integritet där du är drivande, noggrann och ansvarstagande. Den vi söker vill vi också ska vara prestigelös, öppen, lyhörd och med förmåga att skapa tillit. Urval kan komma att påbörjas under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons