OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida poolia.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-20

Om tjänsten I rollen som Customer Service Representative arbetar du i ett nära samarbete med sälj- och marknadsteamen för att supportera Essitys kunder. Dom arbetar tillsammans för att stärka relationen till kunder i Sverige och Norge och för att på ett proaktivt sätt säkerställa deras behov. Som Customer Service Representative är du ansiktet utåt för kunderna och koordinerar den dagliga hanteringen av order och leveranser. Arbetet innebär att du behöver ha lätt för att prioritera arbetsuppgifter i ett högt tempo och med förståelse för ett komplext logistikflöde. Placeringsorten är på kontoret i Mölndal och uppdraget startar omgående och sträcker sig till årsskiftet. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Ge snabbt och effektivt administrativt stöd till kunder, säljteam, enheter och avdelningar enligt fastställda rutiner och riktlinjer. Arbetsbeskrivning • Behandla försäljning och fakturor så att kundorder skickas, faktureras och betalas korrekt och i tid i relevanta system enligt definierade processer och standarder. (beställning till fakturering) • Besvara interna och kundförfrågningar om produkttillgänglighet, priser, leveranstider och status på beställningar så att förfrågningar hanteras snabbt och korrekt. (efter försäljning) • Kommunicera med personal från andra områden i organisationen, såsom produktion, lager, transport eller distribution för att bekräfta orderstatus och lösa kundklagomål. • Kan göra standardberäkningar för att korrekt sammanställa och rapportera statistik. • Mata in data i databaser eller andra datoriserade system för att hålla uppdaterade kundregister; för att spåra status för beställningar, leveranser eller aktiviteter och/eller generera försäljningsrapporter och statistik. Trivs du i en administrativ roll där du samtidigt har många kontaktytor både internt och externt? I denna roll får du möjligheten att tillsammans med Essitys sälj- och marknadsteam driva och utveckla deras kundsamarbeten. Vem är du? Som person är du en självständig, ansvarsfull, drivande och målinriktad teamspelare. Du är öppen och ärlig i din kommunikation i tal såväl som skrift. Att planera ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt med kunden i fokus är självklart för dig. Vi ser att du har ett intresse för system och arbetsprocesser då det på Essity pågår uppdateringar av vårt affärssystem. • Universitetsutbildning inom Ekonomi eller liknande. • Erfarenhet av kundrelationer i en liknande roll med logistiskt ansvar. • God administrativ förmåga • Obehindrad svenska och engelska, i tal såväl som skrift. Norska är meriterande. • Erfarenhet av affärssystemet SAP är meriterande. • God kompetens i Excel är meriterande Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons