Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-26

Vill du arbeta som kundkommunikatör och inspireras av att arbeta i en verksamhet med starkt hållbarhets- och miljöfokus för hela Luleå?

Lumire, Luleå Miljöresurs AB, är ett kommunalt bolag för vatten och avlopp, avfallshantering, återvinning och återbruk. Lumire ägs av Luleå kommun och vi är 200 medarbetare som säkerställer att alla Luleåbor har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att avfall och avlopp tas om hand på ett cirkulärt sätt.

Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag är vi en stark aktör inom hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad.

Lumire befinner sig i en spännande utvecklingsfas och är en självklar aktör i arbetet med den gröna omställningen och ett hållbart Luleå. Som medarbetare i kundservice har du en viktig roll i arbetet framåt. Tillsammans gör vi Luleå hållbart.

Om rollen

I vår kundservice ingår du i ett team som tillsammans är företagets ansikte utåt. Du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag och hantera frågor som rör hela vårt tjänsteutbud. Du möter våra kunder via telefon eller mail. Du blir kundens första kontakt i olika typer av frågor och det är därför viktigt att du är trygg med att hantera kunder på olika plattformar och med det hålla en hög service nivå.

Det huvudsakliga arbetet innebär att ni tar emot och registrerar kundens beställningar som i sin tur genererar arbetsorder. Handläggning av ärenden kan handla om abonnemang, felanmälan, taxefrågor, kommunalt vatten och avlopp, återbruk, återvinning och avfall.

Du ingår i ett team med två andra medarbetare och de huvudsakliga arbetsuppgifterna är kundservice via telefon och mail/system samt ärendehantering.

Vi söker dig som

Som person är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. I denna roll krävs det att du är självgående kombinerat med ett professionellt bemötande internt så väl som externt. Du besitter en hög servicekänsla och skapar förtroende i det arbete du utför.

Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom kundservicearbete och gärna att du har viss erfarenhet kring utredningsarbete och datorvana. Meriterande är om du har erfarenhet från system som Lime, Trio och EDP.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att skapa positiva kundmöten. För att klara av rollen på ett bra sätt ser vi att du som person är pedagogisk, stresstålig och ansvarsfull. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och kan hantera kunder och kundärenden av olika slag. Du har en god administrativ förmåga.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig ett spännande och roligt arbete där du får möjligheten att verka för ett hållbart Luleå.

Vi värnar om ett långsiktigt hållbart arbetsliv och strävar efter att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Hos oss får alla ett generöst friskvårdsbidrag på 4000 kr och möjlighet till en friskvårdstimme per vecka.

För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje.

Vill du bli en miljöresurs?

Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss arbetar du med några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten, och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden.

Information

Vill du veta mer? Kontakta gärna HR- och kommunikationschef Johan Torgerstad, [email protected] eller telefon 070-941 45 80

Facklig kontaktperson för Vision är Sussi Nordin, [email protected]

Anställningsform, arbetstid: Tillsvidare, heltid, provanställning kan komma att tillämpas, individuell lönesättning

Ansökan

Du söker jobbet via länken.

Sista ansökningsdag är 16 maj, 2024

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons