Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-23

Som Administratör kommer du att arbeta inom Team Customer Exit, en vital del av KYC Risk Management & Advisory under KYC Crime Prevention (KCP) och Financial Crime Prevention (FCP). I denna roll är du placerad i hjärtat av vår verksamhet där du bidrar till bankens efterlevnad av lagar och regelverk relaterade till AML (Anti-Money Laundering), CTF (Counter-Terrorism Financing) och KYC (Know Your Customer). Du rapporterar direkt till teamledaren och arbetar i en dynamisk grupp där samarbete och engagemang är nyckeln till framgång. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och pågår inledningsvis i 6 månader. För rätt person finns det möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter - Att fatta välgrundade beslut om avslut av kundrelationer. - Att säkerställa noggrann kontroll och hantering av utbetalningar av innestående medel. - Att skapa, uppdatera och underhålla dokumentation och rapporter relaterade till kundexit. - Att bistå AML Advisory med ad hoc-stöd och delta i förbättringsarbetet av processer och policyer. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom bank- eller finanssektorn med kunskap inom AML/CTF och KYC. Som person är du noggrann, har hög integritet och en stark arbetsmoral. Du är även självgående och snabblärd med god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Goda kunskaper i Excel och förmåga att hantera komplex information är ett krav. Viktigt för tjänsten är: - Starkt eget driv och förmåga att arbeta utifrån regelverk. - God förståelse för och erfarenhet av riskhantering inom finanssektorn. - Utmärkt förmåga att kommunicera på svenska och engelska både i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om KYC Risk Management & Advisory Team Vårt team är en del av en större enhet som fokuserar på att förhindra finansiell brottslighet och säkerställa compliance. Vi arbetar nära tillsammans för att skapa säkra och effektiva processer som stödjer både våra interna och externa kunder. Vår miljö präglas av öppenhet, respekt och en strävan efter ständig förbättring. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria von Schantz på 010-173 73 00. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Administratör, KYC Risk Management, Financial Crime Prevention, Stockholm, Banksektorn, Adecco

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons