OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-20

Om tjänsten Som Registrator kommer du att främst arbeta med att diarieföra, arkivera och sköta utlämnanden av ärenden och ärendedokument. Du kommer arbeta tillsammans med anställd personal i myndighetens dokumenthanteringsgrupp. Övrigt förekommande arbetsuppgifter: - Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering - Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden - Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen - Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden - Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Registrator är ett konsultuppdrag på heltid med start 2 maj och beräknas pågå t om 30 december med möjlighet till förlängning. Krav för tjänsten: • Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning, eller gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator. • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. • Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv med flera). • Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar och att du kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet från att ha jobbat med Public 360 - Erfarenhet från ett eller flera uppdrag åt statlig myndighet Om dig Du är självgående, noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du är van att arbeta med monotona arbetsuppgifter och är flexibel med god förmåga att utföra uppgifter där de uppstår. För tjänsten är det också viktigt att du utför arbetsuppgifter utifrån uppsatta riktlinjer samt förstår, instämmer och arbetar utifrån den statliga värdegrunden. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-04-28 För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Kammarkollegiet Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons