Svensk Team Leader (iGaming)

Antal platser:
Yrkesbenämning: Teamledare
Publicerad: 2022-08-19
Sista ansökningsdag: 2023-01-29
Land: Malta
Kundtjänstteamledarens roll är en personsroll. Teamledaren kommer att ansvara för att uppmuntra, motivera och utveckla teammedlemmar. Alla aspekter av rollen kommer att vara kundcentrerade och fokusera på vad som ska ge kunden bästa möjliga upplevelse från sajten och kundservice i en konkurrensutsatt värld.

Ansvar:

• Övervaka den dagliga verksamheten och hänvisa olösta kundbesvär, på ett tydligt sätt, till utsedda avdelningar för vidare utredning
• Rapportera eventuella fel på plats till rätt avdelning/tredje parts leverantör
• Ha en tydlig förståelse för Ansvarsfullt spelande och AML
• Assistera och stötta teamet vid behov, genom att svara på frågor (men även att utföra supportuppgifter vid behov) för att säkerställa att kundservicenivån levereras
• Övervaka SLA (internt och externt) och eskalerar när SLA inte följs
• Bygg starka interna nätverk för samarbete och kunskapsöverföring med teamet och andra delar av företaget.
• Ge utbildning för att kundtjänsten ska vara fullt kunnig inom kundplats, backoffice, andra verktyg och procedurer
• Övervaka teamets prestation och identifiera individuella utvecklingsområden för teammedlemmarna
• Göra kvalitetskontroller av kundkontakter, se till att vi möjliggör våra spelare med kvalitetslösningar på ett snabbt, personligt och professionellt sätt som överträffar kundernas förväntningar
• Coacha och ge feedback i prestationsrecensioner för att säkerställa att den definierade kundupplevelsen levereras i varje kundkontakt
• Skicka in idéer för att öka produktiviteten i hans/hennes team och hålla sig uppdaterad med branschtrender och utvecklingar.
• Leda och motivera teammedlemmar med en positiv attityd och säkerställa en positiv och trevlig arbetsmiljö
• Identifiera individuella utvecklingsområden för teammedlemmar och hjälpa dem genom skräddarsydd coachning som kommer att motivera förbättrad prestation
• Håll dig uppdaterad med alla uppgifter, problem, nya funktioner
• Rapportera teamutveckling och aktiviteter till chef för Kundtjänst
• Vara kommunikationslänken mellan frontlinjen, ledningen och tredje part
 
Krav:

• En svensktalande som modersmål eller flytande som även kan tala/skriva engelska flytande
• Du har erfarenhet av en liknande roll med stor kunskap om iGaming och onlinekasino
• Bra på att motivera, uppmuntra och leda andra att prestera sitt bästa
• Du tycker om att coacha, dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter och träna andra
• Du har en positiv och kan-göra-attityd med ett flexibelt förhållningssätt
• Kunna arbeta på ett roterande skift
• Har ett genuint intresse för iGaming och ivriga att lära dig mer
• Du är stolt över att ge fantastiskt stöd
• Ha en positiv syn och uppmuntra andra att göra detsamma
• En utmärkt lyssnare och en kommunikationsguru gentemot teammedlemmar såväl som andra avdelningar, se till att du har förståtts rätt
• Du tar ansvar och ansvar för arbetsuppgifter
• Du är uppmärksam på detaljer och gillar att undersöka och lösa problem
• Du kan konstruktivt dela med dig av tankar och förslag på förbättringar
• Utmärkt kommunikatör

Erbjudande:

• Flyttpaket
• Konkurrenskraftig lön
• Stöd för professionell utveckling
• Privat sjukförsäkring, Friskvårdsbidrag
• Gratis frukost och lunch
• Gratis hemtransport vid sena nattskift
• Födelsedagsledighet, ytterligare äktenskapsledighet och pappaledighet och 5 dagars överlåtbar sjukledighet för att ta hand om ditt sjuka barn
• Teambuildingaktiviteter, månatliga träffar, festbiljetter och tillgång till strandklubb

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Dela