Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-03

Pratar du svenska och har erfarenhet från team ledarskap inom callcenter miljö? Vi söker nya teamledare till vår klient i Riga - för ett FinTech-projekt!

Vår klient representerar den uppkopplade världen och erbjuder innovativa och kundcentrerade IT-upplevelser, vilket gör det möjligt för företag, medarbetare och samhället att resa sig™. Vår klient är ett miljardföretag med medarbetare i 90 länder som hjälper 988 globala kunder, inklusive Fortune 500-företag. Deras konvergerande, digitala designupplevelser, innovationsplattformar och återanvändbara tillgångar kopplas samman över ett antal tekniker för att leverera konkret affärsvärde och upplevelser till våra intressenter. Klienten har erkänts bland Indiens 50 bästa företag att arbeta för 2020 av Great Place to Work®️ Institute.


Ansvar:

  • Att motivera, utveckla och handleda teammedlemmar i en dynamiskt föränderlig miljö
  • Driv processprestanda för att uppnå och överträffa SLA-leveranser
  • Leda och leverera komplexa kundengagemang som hjälper till att identifiera, designa och implementera kreativa affärslösningar för företaget
  • Ge utmärkt kundservice och bestäm kundens behov.
  • Implementera och övervaka kvaliteten på leveranser och hantera teamrelationer effektivt för att säkerställa exceptionella prestationer
  • Hantera krympning, produktivitet och kontrollera avgång
  • Hantera nedgångar i prestanda med adekvata förstärkningsplaner proaktivt
  • Personalhantering och tillhörande ansvarsområden som prestations- och utvecklingshantering
  • Förmåga att kommunicera väl och hantera relationer med interna och externa kontakter
  • Hantera och delegera dagliga volymer inom teamet och samordna aktiviteter för att säkerställa att den dagliga BAU-leveransen är i linje med kundernas KPI:er
  • Förståelse för processer som drivs av team och förmåga att införa förbättringar och effektiviseringar inom verksamheten
  • Skapa ett arbetssätt som ska följas av teammedlemmarna för att upprätthålla goda rutiner och ordning
  • Genomför teammöten för att diskutera processuppdateringar, feedback och viktiga fokuspunkter för dagen
  • Svara på och hantera kundfrågor/klagomål över LOB:er, åtgärda problem och samarbeta med lämpliga avdelningar för att hantera komplexa problem i ett försök att tillhandahålla effektivare lösningar
  • Kunna vara mentor för team i process- och kvalitetsparametrar
  • Utför grundorsaksanalys för att identifiera viktiga AFI:er och skapa handlingsplaner/mål för att förbättra
  • Ge direkt kundsupport, svara på livechatt och/eller sociala medier från kunder för att ge snabb lösning på problem och frågor, eller kan ge hjälp till en teammedlem.
  • Skapa, publicera och underhålla verksamhetsrelaterade rapporter i tid
  • Upptäck utbildningsbehov och stöd i utbildningen för att ge nödvändig coachning på plats
  • Samarbeta med de olika supportgrupperna – Rekrytering, Utbildning, Kvalitet, HR, Bemanning – för att förbättra agentprofilering och prestation
  • Eventuella ytterligare ad hoc-uppgifter som kan bidra till en bättre service till kunden eller förbättring av den centrala resultatindikatorn
  • Följa företagets och kundernas rutiner, policyer, konfidentialitetsvägledning och dataskyddslagstiftning
 

Kvalifikationer och krav: 

  • Anpassat arbetsschema beroende på vilket servicefönster som erhålls från kunden
  • Svenska som modersmål eller nära modersmål (tolkas som CEFR-nivå C1) och hanterbara kunskaper i engelska (B1+ eller bättre) i skrift och tal för att förstå dokumentation och logga korrekt i klientsystemen
  • Minst 1-2 års erfarenhet som teamledare för kundservice
  • Datorkunnig med en minsta skrivförmåga på 30 wpm med 90% noggrannhet
  • Utmärkt personalledningsförmåga bör ha erfarenhet av tidigare roller
  • Bra erfarenhet av MS Office – Word, Excel och PowerPoint
  • Stark erfarenhet av presentationsteknik
  • Utmärkt kommunikations- och kundserviceförmåga
  • Utmärkt analytisk och problemlösningsförmåga
  • Förmåga att driva initiativ i teamet med kreativitet och en långsiktig vision
  • Erfarenhet av att initiera och genomföra processförbättringar
  • Erfarenhet av kundsupport/kundrelation/kundservice
  • Praktisk erfarenhet av backoffice-aktiviteter – livechatt och sociala medier
  • Ta ansvar för att hantera slutprodukter i flera uppdrag
  • Bör vara en självmotiverad presterare
 

Nordic Jobs Worldwide
Nordic Jobs Worldwide är ett professionellt nordiskt rekryteringsföretag fokuserat på att koppla samman kandidater från Sverige, Finland, Norge och Danmark med företag från hela världen.
Nordic Jobs Worldwide är störst i Norden på språkrekrytering, med kontor i Oslo, Tallinn, Malaga, Malta och Lissabon. Vi matchar de mest spännande jobben med nordiska talanger i hela världen. Vi har hjälpt över 3000 personer att hitta sitt drömjobb med våra 300+ partners i över 30 olika länder.
Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Anställningsform Vanlig anställning
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons