Talar du svenska och har erfarenhet från call center miljöer? Vi söker efter svensktalande Quality Analysts till vår klient i Riga - för ett FinTech-projekt!

Vår klient representerar den uppkopplade världen och erbjuder innovativa och kundcentrerade IT-upplevelser, vilket gör det möjligt för företag, medarbetare och samhället att resa sig™. De är ett miljardföretag med medarbetare i 90 länder som hjälper 988 globala kunder, inklusive Fortune 500-företag. Deras konvergerande, digitala designupplevelser, innovationsplattformar och återanvändbara tillgångar kopplas samman över ett antal tekniker för att leverera konkret affärsvärde och upplevelser till våra intressenter. Klienten har erkänts bland Indiens 50 bästa företag att arbeta för 2020 av Great Place to Work®️ Institute.


Rollen och ansvarsområden:

  • Quality Associate (QA) kommer att ansvara för att säkerställa kvaliteten på samtal, e-post och tickets. QA-övervakaren övervakar nödvändiga exempel på röst- och icke-röstbaserade transaktioner på kvalitetsutvärderingsformuläret som ingår i fördefinierade kvalitetsparametrar. QA publicerar också en omfattande rapport om projektets övergripande kvalitet.
  • Slumpmässig och stratifierad urvalsmetod kommer att användas för att granska samtal och e-postmeddelanden
  • Coachning och återkoppling
  • Gemensamma samtal med respektive tilldelade team och andra intressenter
  • Tillhandahålla processuppdateringar enligt krav
  • Genomför teammöten för att diskutera kvalitetspoäng och områden med möjligheter
  • Ge feedback/kvalitetstips för att förbättra kundupplevelsen
  • Erkänn agent med utmärkta prestandanivåer
  • Hantering av den nedre kvartilen
  • Grundorsaksanalys enligt krav (klagomål, negativt undersökningssvar etc.., )
  • Delta i interna/externa kalibreringssessioner
  • Driva initiativ för processförbättringar
  • Hantera produktionsaktiviteter – för att svara på toppar i samtals-/chatt-/biljettvolymen


Kvalifikationer och krav:

  • Svenska som modersmål eller nära modersmålsnivå (tolkas som CEFR-nivå C1) och hanterbara kunskaper i engelska (B1+ eller bättre) i skrift och tal för att förstå dokumentation och logga korrekt i klientsystemen
  • God kommunikationsförmåga
  • Erfarenhet av att stödja kundservice
  • God förståelse för Customer Service transaktionella kvalitetsbegrepp

 
Nordic Jobs Worldwide
Nordic Jobs Worldwide är ett professionellt nordiskt rekryteringsföretag fokuserat på att koppla samman kandidater från Sverige, Finland, Norge och Danmark med företag från hela världen.
Nordic Jobs Worldwide är störst i Norden på språkrekrytering, med kontor i Oslo, Tallinn, Malaga, Malta och Lissabon. Vi matchar de mest spännande jobben med nordiska talanger i hela världen. Vi har hjälpt över 3000 personer att hitta sitt drömjobb med våra 300+ partners i över 30 olika länder.


Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Anställningsform Vanlig anställning
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons