Swedish Support Manager Palma de Mallorca

Antal platser:
Yrkesbenämning: Kundtjänstchef
Publicerad: 2021-12-31
Sista ansökningsdag: 2022-06-01
Land: Spanien
Vår kund söker dig som är duktig på att motivera och kan hålla dig lugn i stressade situationer och är sugen på att arbeta på någon utav de vackraste medelhavsöarna. Då är det dig vi söker!

Arbetsbeskrivning

Som Support Manager är du en del av kärnteamet. Det betyder att vi på jobbet och vid alla arbetsrelaterade evenemang förväntar oss att du känner till och representerar personalens riktlinjer.
Ditt huvudsakliga ansvar är att coacha och stärka ditt team genom din kunskap, motivation och förtroende, så att de alltid kommer att göra sitt bästa och se till att kundtjänstagenterna i ditt team når sin potential. En av Support Manager huvuduppgifter är också att tillhandahålla högkvalitativ kundservice. Målet är att hålla avdelningen igång på ett effektivt och lönsamt sätt, för att öka kundnöjdheten och lojaliteten hos kund och personal.


Support Manager kommer att stödja försäljningschefen med coachning och utveckling av kundserviceteamet. Support Manager kommer att bidra till att utveckla företaget, motivera och utbilda kundtjänstmedarbetarna. Support Manager kommer också att övervaka hur kundsupportagenterna presterar för att säkerställa att teamet håller jämna steg med organisationens krav. Förutom att vara en utmärkt kommunikatör (skriftligt och muntligt) kommer stödchefen också att visa starkt ledarskap och interpersonell förmåga.

I allmänhet är arbetsbeskrivningen att ge kundtjänstmedarbetarna en:

  • Introduktion
  • Onboarding
  • Produktutbildning
  • Systemutbildning
  • Utbildning i säljteknik

Huvudansvar

Kundtjänstchefer är ansvariga för att leverera en kundtjänstupplevelse av hög kvalitet. De organiserar och motiverar servicerepresentanter, hanterar inkommande ärendevolymer och kommunicerar kundbeteendetrender till andra avdelningar.

Förbättra kundserviceupplevelsen, skapa engagerade kunder och
underlätta organisk tillväxt

Ta ansvar för kundernas problem och följ problem till
lösning
Leverera en heltäckande tjänst till frågande kunder
Sätt ett tydligt uppdrag och implementera strategier fokuserade på det uppdraget
Hantera kundernas konton
  • Utveckla serviceprocedurer, policyer och standarder
  • För korrekta register och dokumentera kundtjänståtgärder och diskussioner
  • Analysera statistik och sammanställa korrekta rapporter
  • Mentor och utveckla kundtjänstagenter och vårda en miljö
  • där de kan utmärka sig genom uppmuntran och bemyndigande
  • Håll dig före branschens utveckling och tillämpa bästa praxis på områden av
  • förbättring
  • Kontrollera resurser och utnyttja tillgångar för att uppnå kvalitativa och kvantitativa
  • mål
  • Hålla sig till och hantera den godkända budgeten
  • Upprätthålla ett ordnat arbetsflöde enligt prioriteringar¨
  • Övervaka vårt kundtjänstteam
  • Hantera och utbilda Customer Associates
  • Sätt rimliga mål för kundnöjdhet och arbeta med teamet för att uppfylla
  • dem på en konsekvent basis.
  • Ta med nya medarbetare och utbilda dem baserat på din expertis och skicklighet
  • uppsättning
  • Leverera en heltäckande service till frågande kunder
  • Eventuellt delegera vissa kundförfrågningar till specifika team
  • Hantera ett stort antal inkommande samtal och e-postmeddelanden
  • Föra ett register över kundinteraktion och detaljer om vidtagna åtgärder
  • Återrapportering om resultat

Dagliga uppgifter

Kontrollera att alla CS-supportlinjer är igång.  
  • Importera och exportera winback och rätta fel paket.
  • Frånvarolag 
  • Assistans till kvalitetskontrollanten vid behov.
  • KYC inhouse & vita etiketter
  • Utbetalningar internt & vita etiketter
  • Bistå teammedlemmar i allvarligare fall, myndigheter, advokater mm.
  • Återkoppling till kunder i allvarligare fall, myndigheter mm  
  • GDPR – Radera kunddata från Loxysoft, CRM, affiliate, databowl och mail.
  • Svarar Trustpilot.
  • Veckorapport CS
  • Slår ihop alla veckorapporter

Du kommer även att fungera som företagets ambassadör och fungera som ansiktet utåt. Det är viktigt att tänka på hur du agerar inför försäljningsagenterna och vi omfamnar professionalism.
Vi kommer att kräva att du klär dig enligt klädkoden (business/smart casual) och att du är ren och fräsch under arbetstid och aktiviteter som är kopplade till team och företag.

Vi kommer att ge dig feedback på ditt arbete en gång i veckan för att kunna utvärdera och utveckla ditt arbete. Du rapporterar till din närmaste chef, som i ditt fall är försäljningschef.
Arbetstider: Måndag – torsdag 9.00-18.00 Fredag ​​9.00-16.00
Plats: Det officiella kontoret i Palma de Mallorca men dina tjänster kommer också att behövas
utanför kontoret.

Information om jobbet

Arbetstid & varaktighet
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Vanlig anställning
Lön
  • Fast lön
Besök hemsida
Dela