Vi söker nu en receptionist till vår kund. I rollen ställs höga krav på professionalism, serviceförmåga och förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Arbetet ska alltid utföras i linje med myndighetens servicebegrepp och med ett trevligt och professionellt bemötande.
OBS: Vi kommer att börja gå igenom ansökningarna efter årsskiftet.
Om tjänsten
Plats: Centralt i Stockholm, vid Odenplan
Arbetstider: Måndag-fredag
Öppningspass: kl. 07.55–16.55
Stängningspass: kl. 08.05–17.05
Uppdraget kommer pågå under 2 års tid till en början, med chans till förlängning
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som receptionist kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att:
-Ta emot telefonsamtal och koppla dessa till rätt person
-Ta emot besökare, dela ut besöksbrickor och förmedla besökare vidare
-Ta emot leveranser och säkerställa att de når rätt mottagare
-Ansvara för att växelsystem och hänvisningssystem hålls uppdaterade
-Utföra posthantering och postutdelning vid behov
-Hjälpa till med bokning av konferensrum
-Se över konferensytor och coffice i anslutning till receptionen flera gånger dagligen
-Ha kontakt med leverantörer
-Ordna utskick såsom brev, paket och bud
-Vid behov hjälpa till att beställa och ta emot luncher
-Vid behov bistå med övriga administrativa uppgifter, exempelvis utskrift och skanning av dokument, arbete kopplat till företagets intranät, felanmälningar och diarieföring
Vem är du?
För tjänsten krävs att du har:
-Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
-Minst sex månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist
-Goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program
-Erfarenhet av telefonväxlar och hänvisningssystem
-Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är lyhörd, självgående och tar egna initiativ. Du har lätt för att lära, är effektiv och trivs med att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Ett trevligt bemötande, hög servicekänsla och god social förmåga är avgörande för att lyckas i rollen.
Om verksamheten
Välkommen med din ansökan!
Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.
Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.
På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling
Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.