Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Projektadministratör med erfarenhet från offentlig verksamhet
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Projektadministratör Administrativ assistent
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Din nya roll 

Vill du vara med och bidra till ett av Sveriges mest samhällsviktiga infrastrukturprojekt? Nu söker vi en erfaren projektadministratör med spetskompetens inom dokumenthantering till ett omfattande investeringsprojekt inom kollektivtrafik i Stockholmsregionen.

I rollen en nyckelperson som säkerställer struktur, kvalitet och efterlevnad i projektets dokument- och informationshantering. Du arbetar nära projektledning, specialister och externa parter och bidrar till ett effektivt och välfungerande projektkontor.

Exempel på arbetsuppgifter: - Huvudansvar för projektets dokumenthantering i etablerade dokument- och diariesystem - Säkerställa att riktlinjer, lagar och interna rutiner för dokumenthantering följs - Diarieföring och strukturering av projektdokumentation - Utbilda och stötta projektmedlemmar i dokumenthanteringsrutiner - Kontaktperson mot registratorer och arkivfunktion - Administrativt stöd till projektledning och projektteam - Mötesadministration, kallelser, protokoll och uppföljning - Fakturahantering (första granskning) - On- och offboarding av projektmedlemmar - Stöd vid konsultanskaffningar och administrativa processer - Bidra till samverkan, dialog och ett välfungerande samarbete i projektet

Företagspresentation

Kunden är en offentlig aktör inom kollektivtrafik och ansvarar för planering, genomförande och förvaltning av stora samhällsbärande infrastrukturprojekt. Verksamheten präglas av långsiktighet, hållbarhet och ett tydligt samhällsuppdrag – där kvalitet, struktur och samverkan är avgörande för framgång.

Bra att känna till

Uppdragets omfattning: Heltid, 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Arbetsmodell: Hybrid – 3 dagar/vecka på plats (Kungsholmen, Stockholm) Lön: Enligt överenskommelse Start: 2026-02-10 Slut: 2028-08-31, med möjlighet till förlängning Sista ansökningsdag: 2026-01-11 Övrig information: Sekretessavtal och onboarding krävs inför start I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du
  • Högskoleexamen eller KY-utbildning om minst 3 år.

  • Minst 4 års erfarenhet av dokumentsamordning i projekt eller program inom offentlig förvaltning, inklusive referensprojekt.

  • Minst 4 års erfarenhet av arbete i diarie- och dokumenthanteringssystem.

  • Minst 5 års erfarenhet som projekt- eller programadministratör samt en strukturerad, kommunikativ och ansvarstagande personlighet med god prioriteringsförmåga.

Vi erbjuder
  • Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension

  • Friskvårdsbidrag samt personalrabatter och erbjudanden via Benifex (ex. inom hälsa, fritid, transport och sjukvård)

  • Flexpension och tillgång till Lifeplan pensionstjänst

  • Extra ersättning vid föräldraledighet

  • Företagshälsovård

  • Långsiktiga uppdrag och personlig kontakt med din konsultchef

  • Möjlighet att bygga värdefull erfarenhet, nätverk och framtida utveckling

Välkommen med din ansökan

Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-17
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Fordonssamordnare Fordonsadministratör Administrativ samordnare
10 dec
Front Desk Receptionist Löneadministratör Receptionspersonal Kontorsreceptionist
21 nov
Ekonom Receptionist Administratör Administrativ assistent
Idag