Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Projektadministratör
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Arkivarie Administratör Projektadministratör Administrativ assistent
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi på Future People söker en projektadministratör till vår kund i centrala Stockholm

Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap.

Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss!

Vi söker dig som:

Future People söker nu en strukturerad och självgående projektadministratör med huvudansvar för dokumenthantering till ett omfattande infrastrukturprojekt inom kollektivtrafik. I rollen blir du en central funktion i projektorganisationen med många kontaktytor, både internt och externt.

Administratören är spindeln i nätet och ska vara beställaren behjälplig samt bidra till att effektivisera arbetet genom att stödja projektets medarbetare och följa befintlig struktur. Rollen kräver god prioriteringsförmåga, vana att hantera många parallella arbetsuppgifter samt ett tydligt ansvarstagande för projektets dokumenthantering.

Om rollen Huvudansvar för all dokumenthantering i projektet i bland annat dokumenthanteringssystemet Avima.

  • Ansvara för att projektet har nödvändiga rutiner för dokumenthantering.

  • Ansvara samt utföra all diarieföring av projektdokumentationen

  • Informera och utbilda projektmedlemmar i dokumenthantering.

  • Ansvara för projektet följer lagar och riktlinjer kring dokumenthantering.

  • Ansvara för projektets ärendestruktur i EDIT.

  • Kontaktperson mot registrator och arkivarie.

  • Ansvara för administrativa processer vid enstaka aktiviteter såsom samråd.

  • Samverka med datasamordnare kring hantering av mappstrukturen och namnsättning i Avima.

Krav
  • Högskoleexamen alternativt KY-utbildning på minst 3 år.

  • Minst 4 års erfarenhet av arbete med dokumentsamordning i projekt/program inom offentlig förvaltning.

  • Minst 4 års erfarenhet från arbete med diarie-dokumenthanteringssystem.

  • Minst 5 års erfarenhet av arbete som program/projektadministratör.

Hos oss får du:

  • Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder

  • Trygghet och stöd genom hela uppdraget

  • Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog

  • Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär

  • Konkurrenskraftig lön och goda villkor

Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står.

Omfattning: 100%

Start: Februari Sista ansökningsdag: 13/1

Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-17
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Fordonssamordnare Fordonsadministratör Administrativ samordnare
10 dec
Front Desk Receptionist Löneadministratör Receptionspersonal Kontorsreceptionist
21 nov
Teknisk support Administrativ assistent Institutionsadministratör
Idag