Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Office Coordinator
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Koordinator Office Coordinator Administrativ assistent
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Office Coordinator – långsiktigt konsultuppdrag

Som Office Coordinator utgör du ett administrativt och organisatoriskt stöd till beställarens platsorganisation. Du bidrar till ordning, spårbarhet och kvalitet i projektets administrativa processer och säkerställer att dokumentation, kommunikation och rapportering sker enligt fastställda rutiner och krav. Genom ditt arbete skapar du förutsättningar för projektledningen att fokusera på det tekniska, ekonomiska och strategiska genomförandet.

I rollen arbetar du nära platschef, byggledare, tekniska specialister, konsulter och KMA-funktioner. Du ansvarar för att projektets dokument- och informationshantering fungerar effektivt, att möten planeras och dokumenteras samt att beslut och åtgärder följs upp. Du fungerar även som ett praktiskt stöd till platsorganisationen i den dagliga verksamheten och bidrar till ett strukturerat och transparent arbetssätt.

Uppdraget innefattar bland annat att:

  • administrera dokumenthanteringssystem och säkerställa korrekt versionshantering
  • planera och samordna bygg- och samordningsmöten samt föra protokoll
  • följa upp beslut, åtgärder och tidsfrister
  • sammanställa rapporter, lägesbilder och beslutsunderlag
  • stödja arbetet inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av administrativt arbete inom bygg- eller anläggningsprojekt och som är van att arbeta strukturerat i projektmiljö. Du har god systemvana, är kommunikativ och trivs i en samordnande roll med många kontaktytor. Som person är du noggrann, självgående och trygg i en föränderlig miljö.

Kravprofil

  • Gymnasial utbildning, gärna kompletterad med YH- eller högskoleutbildning inom bygg, anläggning, administration eller projektledning
  • Flera års erfarenhet av administrativt arbete inom bygg- eller anläggningsprojekt
  • God kännedom om entreprenadjuridik (AB/ABT) samt byggprocessens olika skeden
  • Erfarenhet av arbete i dokumenthanteringssystem, exempelvis Byggnet, SharePoint, Interaxo, CDE, Aconex eller ProjectPlace
  • Mycket god datorvana och erfarenhet av Microsoft 365 (Excel, Word, Outlook, Teams)
  • Grundläggande förståelse för tidplanering och projektekonomi
Om A-Talent Tech

A-Talent Tech arbetar nischat med rekrytering och konsultuthyrning av teknisk kompetens. Våra rekryteringsspecialister har god teknisk förståelse och tillsammans med experter inom executive search hittar och rekryterar vi även de mest svårfunna kompetenserna till er organisation.

Låter det intressant?

Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten. Tillsättning kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan! Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig Johanna Nilsson, [email protected]

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-15
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Front Desk Receptionist Löneadministratör Receptionspersonal Kontorsreceptionist
21 nov
Fordonssamordnare Fordonsadministratör Administrativ samordnare
10 dec
Administrativ assistent Behörighetsadministratör
Idag