Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
En engagerad Rekryterings- och bemanningsansvarig sökes
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Personlig assistent Bemanningskoordinator
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en roll där du gör verklig skillnad – varje dag? Trivs du med ett högt tempo, varierade arbetsuppgifter och nära kontakt med både kunder och medarbetare? Då kan du vara den vi söker!

IGS Assistans AB växer och söker nu en engagerad Rekryterings- och Bemanningsansvarig till vårt team i Globen.

Som Rekryterings- och bemanningsansvarig spelar du en nyckelroll i vår verksamhet. Du ansvarar för den löpande schemaläggningen för våra personliga assistenter och säkerställer att våra kunder får kontinuerlig, trygg och kompetent assistans. Du arbetar även aktivt med rekrytering av vikarier och stöttar Kund- och personalansvariga vid rekrytering till ordinarie tjänster.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Schemaläggning & bemanning:

  • Löpande arbete med månadsschema för personliga assistenter
  • Hantera schemaändringar, sjukanmälningar och sjukluckor
  • Tillsätta vikarier vid ordinarie personals frånvaro
  • Föra jouranteckningar


Rekrytering:

  • Annonsera, göra urval och hålla intervjuer
  • Matcha kandidater utifrån kundens behov och önskemål
  • Boka kundträffar med lämpliga kandidater
  • Organisera och följa upp introduktion för nyanställda
  • Rekrytera vikarier till vår vikariepool


Övriga ansvarsområden

  • Ge generell information till nyanställda om IGS, riktlinjer, policy och rutiner
  • Uppdatera och förbättra interna processer och arbetsrutiner
  • Ha daglig kontakt och nära samarbete med kunder, assistenter samt kund- och personalansvariga


IGS Assistans AB har därutöver en jourtelefon som varannan månad under loppet av en vecka tillfaller administrativ personal. Syftet med jourtelefonen är att vara tillgängliga vid akut frånvaro som måste lösas efter kontorstid. Som Rekryterings- och bemanningsansvarig förväntar vi oss att du ska vara också beredd att ta dig an denna arbetsuppgift.

IGS Assistans AB har skriftliga arbetsrutiner som beskriver hur de ovannämnda arbetsuppgifterna genomförs i praktiken. De tjänar som grund för ditt arbete. Dessutom kommer du att jobba under vår nuvarande enhetschefs ledning som ska stödja dig i de olika arbetsmomenten.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är trygg, serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs i en roll där du får ta initiativ, planera och skapa ordning även när tempot är högt. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och tycker om att bygga goda relationer.

Kravprofil:

  • Vi söker dig som har gått passande för tjänsten högskoleutbildning
  • Det går bra om du är nyutexaminerad
  • God datorvana och erfarenhet av Officepaketet
  • Erfarenhet av Aiai är meriterande
  • Ansvarsfull, strukturerad och serviceinriktad


Vi erbjuder

  • En roll med stort eget ansvar och möjlighet att påverka rutiner och arbetssätt
  • Möjligheter till kompetensutveckling
  • Ett nära samarbete med engagerade kollegor
  • En arbetsplats där du gör skillnad för både kunder och medarbetare

Vill du bli en del av ett tillväxtorienterat företag där företagskultur präglas av stor tydlighet, växande ansvarstagande och hög professionalitet?

Skicka in din ansökan redan idag!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-02
Antal platser 1
Hemsida Länk