Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
HR-specialist
Skicka ansökan 5 dagar kvar
HR-specialist Personalvetare
5 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med HR-frågor på en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag? Vi utökar nu verksamheten med en HR-specialist som vill vara med på vår förändringsresa i en växande myndighet. Vi söker dig som är trygg i din roll, trivs med att arbeta i team och vill bidra inom hela HR-området.   Dina arbetsuppgifter  Som HR-specialist arbetar du både operativt och strategiskt med frågor inom hela HR-området. Rollen är omväxlande och innebär bland annat att förbättra, utveckla och implementera våra HR-processer inom exempelvis rekrytering, rehabilitering och introduktion.   Du arbetar för att ge chefer och medarbetare de bästa förutsättningarna för att utvecklas och nå gemensamma mål. Du har ett nära samarbete med dina två HR-kollegor och ett tvärfunktionellt samarbete med andra roller inom organisationen. Under 2026 kommer vi att ha ett stort fokus på rekrytering av nya medarbetare. Därför blir rekryteringsstöd en viktig del av dina arbetsuppgifter. Vi från HR deltar också i samverkansarbete med fackliga parter och vi föredrar HR-frågor i myndighetens ledningsgrupp.  I det operativa arbetet ingår även administrativa uppgifter, till exempel att skriva anställningsbevis och viss justering och kontroll av löner i vårt lönesystem.  Statens servicecenter hanterar i övrigt myndighetens löneutbetalningar.  Om avdelningen  Avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar för myndighetens arbete med ekonomi, verksjuridik och dataskydd, arkiv och registratur, inköp, kontorsstöd och HR.   Kvalifikationer  Vi söker dig som har  • akademisk examen som personalvetare eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig  • flerårig och aktuell erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete inom statlig verksamhet  • flerårig erfarenhet av konsultativt HR-stöd till chefer    • goda kunskaper inom arbetsrätt och gällande avtal inom statlig sektor  • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.  Meriterande  • erfarenhet av att ha stöttat chefer i förändrings- och utvecklingsarbete  • erfarenhet av arbete i lönesystemet Primula.  Personliga egenskaper   För att trivas i rollen gillar du att samarbeta och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer. Du är självgående och har god förmåga att driva HR-processer framåt.  Du är flexibel och har förmåga att styra om arbetsuppgifter utifrån ändrade prioriteringar eller förändrade förutsättningar. Vi ser framför oss att du är inlyssnande och uthållig i ditt sätt att arbeta. Du bidrar med dina perspektiv och tänker nytt för att driva utvecklingen framåt.  Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Om oss  Upphandlingsmyndigheten arbetar för att de offentliga affärerna ska göra största möjliga nytta för samhället. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Tillsammans med andra verkar vi för att fler ska använda den offentliga köpkraften för att bidra till samhällets hållbara omställning och en säker försörjning.    Vi är en modern myndighet som samlar en bredd av kompetenser. I dag är vi cirka 70 medarbetare. Hos oss är det viktigt med samverkan och samarbete i genomförandet av vårt uppdrag, både internt och externt.   Vi har en flexibel arbetsplats med tillgång till ljusa och nyrenoverade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer. Läs mer om vårt uppdrag och oss som arbetsgivare på vår webbplats.   Anställning och ansökan   Vi söker en medarbetare för tillsvidareanställning och tillämpar sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid med förtroendearbetstid. Det finns möjlighet att i viss utsträckning arbeta på distans, utifrån samråd med chef. Tillträde utifrån överenskommelse.  Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.  Skicka in din ansökan senast den 9 december 2025. Du bifogar din CV där det tydligt framgår innehållet i dina arbetsuppgifter hos dina tidigare arbetsgivare. Du får även svara på ett antal urvalsfrågor där du beskriver din erfarenhet och kompetens inom det område som vi söker, i stället för att bifoga ett personligt brev. Vid bedömning av din ansökan kommer vi att utgå ifrån din CV och dina svar på urvalsfrågorna.    För mer information kontakta  Adina Gustafsson, HR-specialist 08-586 217 88 eller Marie Nilsson, HR-specialist 08-586 217 87 Henrik Grönberg, Saco-S 08-586 317 16  Anna Larka, ST 08-586 217 38

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-18
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov