I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, exempelvis löpande hantering av leverantörsreskontra. Du kommer att avlasta ekonomichefen i den löpande verksamheten och ingå i en grupp om 3. För rätt person finns det möjlighet till utveckling!
Arbetsuppgifter:
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Fakturering
• Moms- och skattedeklarationer
• Övriga uppgifter inom ekonomiadministration
Kvalifikationer:
• Relevant utbildning inom ekonomi
• Minst 1 års erfarenhet av administrativt ekonomiarbete
• God svenska i tal och skrift
Personliga egenskaper:
• Du är självgående och ansvarstagande i ditt arbete.
• Du har en lösningsorienterad inställning och hanterar utmaningar med ett positivt förhållningssätt.
• Du är analytiskt lagd och har lätt att först samband
• Du har en god kommunikationsförmåga och samarbetar gärna med andra.
• Du är strukturerad och arbetar noggrant för att leverera hög kvalitet i ditt arbete.
• Du är proaktiv och ser gärna till helheten.
Övrigt:
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Agnes Hedberg på [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan!