Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistent
Skicka ansökan 29 dagar kvar
Ekonom Ekonomiassistent Fakturahanterare
29 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

För att säkerställa kontinuitet, kvalitet och stabilitet i den löpande ekonomiadministrationen söker vi en Ekonomiassistent till Landskronahem. Konsultuppdraget möjliggör en flexibel och effektiv resurslösning som ska anpassas efter verksamhetens behov under uppdragsperioden.

Om rollen

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:

  • Avstämning av balanskonton och löpande bokföring
  • Upprättande av koncerninterna fakturor
  • Bokföring av koncerninterna transaktioner
  • Redovisning av arbetsgivaravgifter (AGI), moms och uttagsskatt
  • Kvartalsvis avstämning av taxebundna kostnader (värme, el och vatten)
  • Kvartalsvis avstämning av kostnader för skötselavtal
  • Diarieföring av handlingar till personalakter
  • Avtalsadministration
  • Administration av fakturahanterare
Obligatoriska krav

Samtliga krav ska redovisas tydligt i CV, inklusive perioder, uppdrag, omfattning och ansvar.

  1. Konsulten ska ha relevant erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten som ekonomiassistent. Det avser arbetsuppgifter inom ekonomi, redovisning och administration.
  2. God kommunikationsförmåga i svenska språket i både skrift och tal.

Personliga egenskaper

  • Konsulten ska vara strukturerad, analytisk och resultatorienterad.
  • Konsulten ska vara noggrann och uppmärksam på detaljer.
  • Konsulten ska ha god kommunikations- och samarbetsförmåga.
  • Konsulten ska ha förmåga att arbeta självständigt och fatta beslut i enlighet med beställarens mål och riktlinjer.
  • Konsulten ska vara serviceinriktad och flexibel i sitt arbetssätt.
  • Konsulten ska vara ansvarstagande och pålitlig.
Uppdragsinformation

Uppdraget beräknas starta den 2 mars 2026, eller enligt överenskommelse med beställaren. Avtalet gäller i två (2) år med möjlighet till förlängning med ytterligare ett (1) + ett (1) år.

Omfattning: Tjänsten omfattar 50 % av en heltidstjänst, motsvarande cirka 20 timmar per vecka. Behovet av arbetstimmar är fördelat enligt följande: Vecka 1 omfattar 40 timmar. Övriga timmar fördelas jämnt över resterande veckor.

Uppdraget är placerat i Landskrona. Konsulten förväntas vara tillgänglig för arbete på plats i beställarens lokaler under merparten av uppdragstiden, enligt överenskommelse.

För frågor om tjänsten återkom till ansvarig rekryterare på [email protected].

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-17
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Sälj Ekonom Support Koordinator Customer Support Kundtjänstmedarbetare Backoffice medarbetare
Igår
Ekonom Projektör Kalkylator Projektingenjör VA-projektledare Entrepenadingenjör Entreprenadingenjör Entreprenadsingenjör Installationssamordnare Assisterande projektledare
11 dec