Customer Service Specialist
Skicka ansökan 22 dagar kvar
Servicespecialist Kundservicespecialist Customer Service Specialist
22 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en energisk och kundorienterad person? Vill du vara en del av ett växande företag i Europa (EMEA) och bidra till att leverera världsledande lösningar? Då kan du vara den vi söker! Som kundservicespecialist hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa hög kundnöjdhet. Du kommer att samarbeta med våra fabriker och kunder för att tillhandahålla korrekt produkt- och serviceinformation, skapa offerter och lösa eventuella problem med noggrannhet och effektivitet.


Ansvarsområden

  • Samarbeta med Optinovas kommersiella team för att tillhandahålla korrekt, giltig och komplett produkt- och serviceinformation.
  • Skapa offerter genom att arbeta med säljteamet och fabrikerna för att erhålla rätt produkt och kostnad.
  • Identifiera och bedöma kundens behov för att uppnå hög tillfredsställelse.
  • Bygga hållbara relationer och förtroende med kundkonton genom öppen och interaktiv kommunikation.
  • Hantera returer/reklamationer och feedback genom att arbeta med fabriker och säljteam för att tillhandahålla lämpliga lösningar och alternativ inom tidsgränserna.
  • Upprätthålla datanoggrannhet i ERP-systemet genom att hålla register över kunder och arkivera dokument.
  • Hantera beställningar, leveranser, inköp och fakturor.
  • Följa kommunikationsprocedurer, riktlinjer och policys.


Kvalifikationer

  • En passion för kundservice med en person- och resultatorienterad attityd.
  • 5 års dokumenterad erfarenhet av kundsupport, gärna inom Life Science
  • Flytande svenska och engelska (tyska är ett plus).
  • Erfarenhet av att arbeta med ERP-system (erfarenhet av ERP Monitor är ett stort plus) och kunskap i MS Office 365.
  • Utmärkta organisatoriska färdigheter och förmågan att prioritera uppgifter effektivt.
  • Förmåga att anpassa sig och kommunicera med olika personligheter och kulturer.
  • En positiv attityd och att vilja utvecklas och utveckla rollen.


Arbetsplats

Du kommer att arbeta på vårt nya kontor i Uppsala, med möjlighet till distansarbete vissa dagar i veckan. Vi erbjuder en dynamisk och stödjande arbetsmiljö där du får chansen att växa och utvecklas tillsammans med oss.


Hur du ansöker

Är du intresserad? Ansök via vårt ansökningssystem genom att klicka på ansök här. Har du frågor om rollen, kontakta vår kundservicechef, Linda Cardenas, på +46 739 667 395 eller Talent Acquisition Manager Jenny Schauman på +358 40 827 2170. Vi påbörjar intervjuer omedelbart, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 31.1.2025.

Välkommen med din ansökan!


Optinova Group is one of the leading global suppliers of advanced tubing solutions for the medical device industry and fluoropolymer tubing for challenging industrial applications. Our mission is to improve the quality of everyday life around the world. The company has a proud history of 50 years and has its roots in Finland on the Åland islands, where the global headquarters is situated. Optinova has 4 manufacturing sites and sales offices in several locations across the world. The company employs more than 700 employees worldwide and we are committed to Quality, Customer Experience, Partnership, and Innovation. We pride ourselves of being a fun and professional place to work, with focus on being agile and fast moving in a family feeling workplace. Read more about Optinova: www.optinova.com

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-09
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk