Servicedesktekniker
Skicka ansökan 168 dagar kvar
Supporttekniker Servicedesktekniker
168 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden.

Under 2025gör vi stora satsningar på att vidareutvecklar och bygga ut vår servicedesk och dess funktioner, vi söker därför förstärkningar för att bredda ochstärka teamets kompetens.

SomServicedesktekniker kommer du tillhöra vår IT-avdelning där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för att SOS Alarms medarbetare har de bästa förutsättningarna för att utföra sitt arbete samt att specifika kundgrupper får rätt information vid potentiella IT-Incidenter. Vår servicedeskär kontaktytan mellan användarna och IT, du och ditt team tar tillsammans emot ärenden som ni prioriterar och eller löser direkt när de rör sigom enklare felsökning av exemplevisnätverk, Windows 10/11, Office 365, hårdvara och kontohantering i AD, som en first-line support funktion. Ni är ansiktet utåt för IT-avdelningen och kommer arbeta tätt ihop med vår infrastrukturavdelning för att erbjuda användarsupport och kommunicera för attse till att rätt info vid incidenternår rätt mottagare. Till din hjälp har du ett hjälpsamtteam, stöttande teamledare ochmånga färdiga felsökningsguider att följa samt bra dokumentation om hur man supporterar olika ärenden.

Vi söker digsom är tekniskt nyfiken och hungrig när det kommer till att lära sig nytt. För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personlighet där vi ser att du är ordningsam, snabblärd, ambitiös och en lagspelare. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga såväl inom som utanför teamet och att du drivs av att vara behjälplig, sprida kunskap och kommunicera internt såväl som externt. Vi ser gärna att du vågar ta för dig och är en person som ser förbättringsmöjligheter och tar initiativ.

Vi ser gärna att du har 1-2 års erfarenhet av likande roll, tex supporttekniker eller First Line support som prioriterar ärendensamt erfarenhet av:

· Kommunicera och informera både internt och externt till kunder

· Kontohantering AD samt Azure

· Windows 10/11

· iOS/Android

· PC hård/-mjukvara

· Enklare hantering av telefoniärenden

· Enklare felsökning

Då denna tjänst har säkerhetsklassning är svenskt medborgarskap och goda kunskaper i svenska språket ett krav.

Avslutningsvis så hoppas vi att du vill vara med och bidra med positiv energi och god stämning till dina kollegor.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Har du frågor? Kontakta Claudia Sundberg, [email protected]

Låter detta intressant?Skicka in din ansökan snarast.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-01-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Tekniker Teknikchef Eltekniker Servicetekniker Teknisk ingenjör Fältservicetekniker
6 jan
IT-support IT-samordnare IT-generalist Teknisk support IT-drifttekniker IT-projektledare IT-systemtekniker It-supporttekniker Systemadministratör
19 dec
IT-chef Tekniker IT-ombud IT-ledare IT-ekonom IT-lärare IT-support IT-tekniker IT-specialist Drifttekniker IT-säkerhetschef IT-servicetekniker IT-systemspecialist
20 dec
1st line Line Support Supporttekniker First Line Support It-supporttekniker
Idag