Är du intresserad av att bidra till en inbjudande, säker och professionell kundupplevelse?Vi söker nu en kundservicespecialist som säkerställer att både Bilprovningen och SMP uppnår hög kundnöjdhet och främjar kundlojalitet på ett kostnadseffektivt sätt.
Bilprovningen är med drygt 100 stationer, från Skurup i söder till Gällivare i norr är Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon och har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad klimatpåverkan sedan bolaget bildades 1963. Bilprovningen förvärvade i juni 2023 SMP Svensk Maskinprovning AB och Bilprovningen med tillhörande dotterbolag förvärvades nyligen av tyska TÜV Rheinland. Du kan läsa mer om detta på bilprovningen.se.
Om tjänsten I rollen som kundservicespecialist hanterar du inkommande kundärenden till Bilprovningen och SMP via våra utvalda servicekanaler, muntligt och i skrift. Du agerar även support till våra båda driftorganisationer gällande besiktnings- och bokningsfrågor. Du bidrar aktivt till förbättringsarbete kring rutiner och processer och har ett brett kontaktnät i hela företaget.
I ditt dagliga arbete kommer du att:
Vi erbjuder:
En arbetsplats med god stämning, familjär känsla och högt i tak. Samtidigt är du en del av en kundfokuserad organisation som präglas av professionalism och hög yrkeskompetens inom maskin- och fordonsbesiktning och stolthet över det arbete som görs för trygghet och hållbarhet i såväl trafiken som på arbetsplatsen. Det är en roll med beslutsmandat och mycket frihet under ansvar.
Vi söker dig som:
För att trivas i rollen som kundservicespecialist är du duktig på att bygga relationer och att samarbeta med andra. Du är trygg och tydlig i din kommunikation och hanterar de problem som dyker upp i det vardagliga arbetet på ett professionellt sätt, och motiveras av att lösa dessa. Du har med fördel både erfarenhet och stort intresse av fordonsbranschen och är van vid att arbeta strukturerat för att driva och utveckla verksamheten framåt.
Praktisk information
Start: Januari 2025 Plats: Stockholm, Rissne (hybridarbete delvis möjligt, ca 2 dagar/veckan efter upplärningens slut) Arbetstider: 07:00-16:00 alt. 08:00-17:00, viss flexibilitet Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning tillämpas)
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Bilprovningen med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Emil Dreca via mejl [email protected]
Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag. Sist men inte minst: Vi ser fram emot just din ansökan!
Sökord: kundtjänst, kundservice, customer service, kundtjänstmedarbetare