Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning:
I rollen som First Line Agent på BAUHAUS kundtjänst har du en viktig roll då du har mycket kundkontakt. I din roll arbetar du huvudsakligen med service till våra kunder via telefon, chatt och mejl, det är därför viktigt att du kan uttrycka dig på ett professionellt sätt och behärska Svenska i både tal och skrift. Vi gillar att du är självgående och har förmåga att bemöta och hjälpa våra kunder vid produkt-, order- och reklamationsfrågor. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och har en förmåga att sätta dig in i kundens situation. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS är har ett stort, varierat och spännande sortiment och den ena dagen är inte den andra lik. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig?
Vem söker vi?
Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor samt är väldigt service- och kundfokuserad. Vi gillar om du är en lösningsorienterad person som alltid försöker ha en positiv inställning till din omgivning. Du är utöver detta även utåtriktad, självständig, flexibel och målmedveten. Har du erfarenhet av närliggande arbetsområden t ex från butik, hantverksyrke eller kundtjänst så är det meriterande, men inget krav. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret.
Detta är två vikariat på deltid 20 timmar i veckan som sträcker sig mellan den 30:e december 2024 till den 30:e maj 2025. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Dina främsta uppgifter som en del av first line kommer att vara:
Att ge god service till våra kunder via telefon, chatt och mejl
Bemöta våra kunder snabbt, effektivt och vänligt
Intressera dig för kundens projekt
Besvara alla möjliga frågor om rutiner och riktlinjer
Vara behjälplig vid produkt-, order- och reklamationsfrågor
BAUHAUS erbjuder:
En kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.
Vi delar med oss av erfarenheter och information
Vi kommunicerar och tilltalar varandra på ett trevligt sätt
Vi ger konstruktiv kritik och uppmärksammar framgång
Vi arbetar för att skapa en roligare arbetsplats genom motivation. engagemang, utveckling och utbildning
Vi respekterar varandras tid och arbete, tar ansvar för beslut, är tillgängliga och håller vad vi lovar
Vi talar med varandra, inte om varandra
Vi accepterar ingen form av diskriminering eller sexuella trakasserier.
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.