HR-konsult till Serviceförvaltningen
Skicka ansökan 18 dagar kvar
HR-konsult
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Trivs du med ett varierande arbete med många kontaktytor? Är du självgående och tycker om att arbeta både operativt och strategiskt med HR-frågor? Då kan du vara vår nya kollega!  Som HR-konsult tillhör du enheten för hr, informationshantering och internservice. Enheten är en del av avdelningen verksamhetsstöd där vi alla har ett gemensamt uppdrag i att ge stöd och service åt hela serviceförvaltningen. Enheten består av tre team; HR-stöd som ansvarar för HR processerna och stöttar förvaltningens chefer operativt och strategiskt inom områdena anställningsfrågor, arbetsrätt, facklig samverkan, personalärenden, lönebildning, rehabilitering, arbetsmiljö och verksamhetsförändringar. Informationshantering som ansvarar för att arbeta både operativt och strategiskt med processerna kring registratur, arkiv, dataskydd och nämndadministration. Internservice ansvarar för allt praktiskt i lokalen, såsom till exempel post-och godshantering, kontorsmaterial, administrativt stöd, beställning av förbruknings- och städmaterial samt hantering av förtäring vid möten. Totalt på enheten är vi cirka 12 medarbetare varav två hr-konsulter och en enhets/hr-chef. Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta inom en förvaltning som har ett unikt uppdrag inom Stockholms stad. Här sker ständig utveckling för att effektivisera i takt med att vi får nya uppdrag och behov. Vi erbjuder förmåner som till exempel flexibel arbetstid, sommar- och vinterarbetstid, friskvårdsbidrag, semesterväxling och subventionerad massage på arbetsplatsen. Vi sitter i ljusa och renoverade lokaler vid Globen, nära tunnelbana och tvärbana. Vi har en aktivitetsbaserad arbetsplats och erbjuder möjlighet att delvis arbeta hemifrån när verksamheten tillåter. Läs gärna mer om våra förmåner här.  Din roll I din roll som hr-konsult erbjuds du ett självständigt och omväxlande uppdrag. Du arbetar både operativt och strategiskt med verksamhetsnära personalfrågor som spänner över hela hr-området. Du arbetar konsultativt och stöttar chefer inom samtliga personalprocesser såsom arbetsrätt, rehabilitering, lönebildning, facklig samverkan och förhandlingar samt övergripande arbetsmiljöarbete. Vid förvaltningens rekryteringar tar vi hjälp av stadens interna rekryteringsstöd. En viktig del av ditt uppdrag är att, tillsammans med hr-chef och hr-kollega, delta i och driva det strategiska förändrings- och utvecklingsarbetet inom hela hr-området. I rollen ger du också stöd till verksamheterna genom att hålla i utbildningar, workshops och presentationer inom ramen för ditt uppdrag. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har kandidatexamen från personalvetarprogrammet eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig flerårig och aktuell erfarenhet av brett kvalificerat hr-arbete där du har gett konsultativt stöd till chefer goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med arbetsrätt och kollektivavtal goda kunskaper i digitala system och van användare av MS Office mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i en kvalificerad hr-roll inom offentlig verksamhet goda kunskaper av olika hr-system. Personliga förmågor och kompetenser            I ditt arbete har du ett nära samarbete med verksamhetens chefer och du trivs med att bygga tillitsfulla relationer. Du har en god pedagogisk ådra, kommunicerar tydligt och kan anpassa ditt budskap efter mottagaren. Då rollen är självständig krävs att du är van att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och själv kan driva dina processer framåt. Du har ett strategiskt förhållningssätt och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och i beslut. Som person är du en utvecklingsinriktad problemlösare som har lätt att ställa om utifrån verksamhetens behov och förändrade förutsättningar. Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Vi lägger stor vikt vid ovan nämnda personliga kompetenser och motivation för tjänsten. Välkommen med din ansökan! Övrigt Denna rekryteringsprocess kan innehålla arbetspsykologiska tester. Under delar av perioden som annonsen är publicerad är rekryterande chef ledig. Om du har frågor om tjänsten går det bra att höra av dig via mejl. Intervjuer sker under v. 2-4. Din ansökan Vi rekryterar utan det personliga brevet, i denna rekrytering, för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-12-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare