Arbetsbeskrivning
Scania IM
Samordnare till Gårdar och vägar på Scania IM.
Nu söker vi en engagerad och samarbetsorienterad Samordnare till vår enhet inom gårdar och vägar på Scania Industrial Maintenance (IM). Vi letar efter dig som har ett stort intresse för att koordinera och samordna resurser för att säkra arbetsflöde och ett kvalitativt underhåll.
Om rollen
Som Samordnare hos oss har du en ledarroll inom gårdar och vägar och ditt främsta ansvar är att leda och planera den operationella delen i verksamheten genom att samordna och prioritera resurserna. Du måste även vara beredd på att hoppa in och köra eller andra operativa arbetsuppgifter när det behövs.
Arbetet innefattar ledning av gruppen samt arbetsflödet i affärssystemet Maximo
Du arbetar nära våra kunder på Scania och produktionen.
Vi erbjuder
På IM möter vi ständigt nya utmaningar som utvecklar oss som individer och organisation. Vi arbetar i team med kompetenta kollegor. Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team som tillsammans arbetar med att utföra och utveckla våran flöden till världsklass.
Du erbjuds ett arbete som är varierande och utvecklande där du får en bredd i dina arbetsuppgifter och möjlighet till kompetensutveckling. Du blir en del av en kultur som lägger stort fokus på säkerhet och samarbete. Verksamheten präglas av en stor kunskap om kunders behov, nytänkande och engagemang.
Dina arbetsuppgifter
Ditt övergripande uppdrag är att aktivt planera, tilldela och följa upp arbetsorder och övriga arbetsuppgifter i syfte att nå verksamhetens övergripande mål. I det dagliga arbetet arbetar du med att prioritera resurser utifrån rådande läge. Det är ditt ansvar att kvalitetssäkra leveransen och att skiftöverlämningen sker på ett professionellt sätt. När gruppchef inte är på plats leder du veckomöten och liknande i dennes ställe. Du arbetar med att effektivisera genom årsplanering och vid behov samordnar du även akuta uppdrag. Genom ditt arbete bidrar du till ordning och reda (5s) och att våra verksamhetsmål uppfylls. Du medverkar och engagerar dig för en god och trevlig arbetsmiljö och du är givetvis en aktiv deltagare i vårt arbete med ständiga förbättringar.
Din profil
Vi söker en samarbetsorienterad, strukturerad och stabil person som har erfarenhet och körkunskap på olika tunga fordon. exempel traktor/hjullastare/truckar/sopmaskiner.
För att lyckas i rollen har du god kommunikativ förmåga och du anpassar dig för att hitta win-win lösningar. Du trivs bra med att arbeta strukturerat med processer vilket gör att du hanterar stress på ett konstruktivt sätt. Du tar egna initiativ och driver dina uppgifter hela vägen in i mål.
Vi ser också att du har:
* En teknisk utbildning på gymnasienivå eller tidigare erfarenhet inom underhåll och logistik.
* Körkunskap på olika tunga fordon, exempelvis traktor/hjullastare/truckar.
* Erfarenhet av arbete med affärssystemet Maximo är meriterande.
* Tidigare ledarerfarenhet.
* Flytande i skrift och tal på svenska och engelska.
* B-körkort, meriterande med truckkort och C-kort.
* Förmåga att planera och koordinera arbetsflöde samt samordna, leda och träna medarbetare samt fordonskörning.
Ytterligare information
Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placeringsort är Södertälje
Tjänsten är på dagtid men Beredskap och Arbete på obekväma arbetstider kan förekomma.
Kontaktinformation
För mer information kontakta rekryterande chef Emer Navarro Skoglund på
[email protected]
Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten tillsätt när vi hittar rätt kandidat.
Vi genomför drogtest och bakgrundskontroll på slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!