Är du en erfaren administratör och vill ha en varierande roll där du kan utmanas? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Nu söker vi en administratör (Risk Management Assistant) för ett konsultuppdrag på 50%, du behöver vara flexibel med omfattningen. Uppdraget är med önskat tillträde snarast och sträcker sig i 2 månader till en början med chans till förlängning. Tjänsten är med placering på företagets kontor i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Admin såsom mötes- och rumsbokningar, förberedelser, dokumenthantering
• Sammanställa försäkringsunderlag (värdebilagor, skadestatistik etc.)
• Uppdatera Inside
• Rapportering om förändringar till försäkringsbolag
• Elektriska nämnden
• Ansvara för att skriva gemensamma anteckning, och följa upp
• Upprätthålla och uppdatera ”Processbeskrivningsloggen”
• Vara behjälplig med att anmäla skador
• Kontakt med försäkringsbolag i pågående skador
• Uppföljning av skador (internt och externt)
• Inhämta skadestatistik från försäkringsbolag
• Uppdatera besiktningsplan vid ändrade datum
• Spara ner rapporter på Sharepoint
• Bevaka att rapporter utfärdas inom avtalad tid
• Bevaka återkoppling av åtgärder efter rekommendationsrapport
• Utföra kontering av GRMs kostnader i Palette, avstämning av konton, inköpsordrar i Palette Buyer, CMS (avtalsystem), m.m.
• Ansvara för Diruals mailkorg och hantera inkomna mail
• Ansvara för Diruals Sharepoint tillsammans med Captive Management
• Fakturor, kontrollera och uppdatera sammanställningar
• Skadestatistik, tillse att uppdaterad skadestatistik inkommer, kontrollera och kvalitetssäkra, kommunicera etc
• Behjälplig med rapportering och uppföljning till FI och frontande bolag
• Assistera VD, styrelse och Captive Management (outsourcad) med t ex förberedande underlag till möten och föra protokoll
• Avtalshantering, t ex återförsäkring, outsourcade verksamheter etc
• Ansvara för löpande administration, t ex uppdatering av riktlinjer och uppföljning kontrollfunktioners rapporter
Vem är du?
För att passa i rollen ser vi att du har:
• Erfarenhet av en administrativ och koordinerande roll
• God kunskap i Office-paketet, speciellt i Excel
• Flytande i svenska samt engelska i både tal och skrift
• Meriterande med bakgrund inom försäkring
• Meriterande om du har jobbat i Sharepoint
För att passa i rollen bör du vara noggrann samt prestigelös. Det här är en chans att få arbeta brett inom risk management på ett spännande företag. Du bör därför trivas i en administrativ roll och gärna ha tidigare erfarenhet av kundtjänst. Du kommer arbeta i en bred roll och viktigt att kunna prioritera sina arbetsuppgifter på ett bra sätt.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!