Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken, ansvarstagande, välkomnande och lösningsfokuserad? Då kan du vara vår nya administrativa samordnare till Tullängsgymnasiet!
Om tjänsten
I rollen som administrativ samordnare utför du självständigt administrativa arbetsuppgifter under mindre projekt och ger kvalificerat administrativt stöd till verksamheten. Som administrativ samordnare samordnar du de administrativa arbetsuppgifterna och har ett brett ansvar i att utföra service, både mot skolans interna personal men även till viss del mot externa aktörer. En stor arbetsuppgift är schemaläggning för skolans reguljära utbildningar i Skola24. Du arbetar och dokumenterar i de verksamhetssystem som finns, till exempel Adela och Procapita.
Exempel på arbetsuppgifter:
• samordning och schemaläggning för skolans utbildningar
• chefstöd tex, bistå vid arbete med verksamhetsplaner, budget, delårsrapporter i for
• arbeta och dokumentera i verksamhetssystem
• ansvara för skolans del av skolans hemsida och andra informationskanaler
• personaladministration
• äga och driva interna och externa projekt
•
Om arbetsplatsen
Tullängsgymnasiet är en modern teknisk gymnasieskola på söder i Örebro som har högt attraktionsvärde. Skolan har ett nära samarbete med näringslivet. Vi erbjuder yrkesutbildningar inom Bygg och anläggning, Datorkommunikation, Elteknik, Fordonsteknik, Transport och VVS. Hos oss finns även det högskoleförberedande Teknikprogrammet. På skolan finns även Riksgymnasium för döva och hörselskadade elever, anpassad gymnasiet och Yrkesvux. Tullängsgymnasiet har ca 1200 elever och ca 200 medarbetare.
Du kan läsa mer om vår skola här: orebro.se/tullangsgymnasiet
Tullängsgymnasiet är en del av Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar 1400 medarbetare i en mängd olika roller för att ge ungdomar och vuxna örebroare samma förutsättning till utbildning och egen försörjning.
Inom förvaltningen finns kompetens inom många olika områden och verksamheter, vilket betyder att du som medarbetare har stor möjlighet till kompetensutveckling, i en kreativ och varierande miljö.
Kvalifikationer
I tjänsten som administrativ samordnare är det viktigt att du arbetar bra med andra människor och kan kommunicera med dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och har en vilja och förmåga att hjälpa andra, samt kommunicerar på ett tydligt sätt. Vi vill att du själv kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, samt att du självständigt leder mindre projekt. Du tar egna initiativ i din yrkesroll och tar själv ansvar för din uppgift. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket bådeskriftligt och muntligt, då arbetet innebär mycket personkontakt och dokumentation i våra system.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat högskoleexamen 180 hp som arbetsgivaren befinner som relevant för tjänsten
• erfarenhet av schemaläggning inom skola
Meriterande:
• erfarenhet av arbete i gymnasieskola
• erfarenhet av arbete i dokumenthanteringssystem för offentliga handlingar
• erfarenhet av arbete i administrativa verksamhetssystem
•
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 6 januari 2025 eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 december.
Välkommen med din ansökan! Löpande urval och intervjuer kan komma att ske.
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter