Arbetsbeskrivning
A1 Advokater bedriver verksamhet med inriktning på kommersiella tvister och affärsjuridik i lokaler på Riddargatan 13A i Stockholm. A1 Advokater anlitas ofta i stora och uppmärksammade tvister samt i andra kvalificerade affärssammanhang.
Som assistent kommer du att arbeta med våra medarbetare i deras dagliga arbete, exempelvis kontakter med klienter, domstolar och andra myndigheter, registrering av ärenden, upprättande av fakturor samt andra kontorsgöromål och ”allt i allo”-sysslor.
Vi söker dig som tidigare arbetat med administrativa uppgifter och som tycker om att arbeta i en flexibel miljö med växlande arbetsuppgifter. Du är noggrann, strukturerad, självgående och positiv. Ett krav är goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt att du talar och skriver flytande svenska.
Skicka in din ansökan (personligt brev och CV) till
[email protected]. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Tjänsten är ett vikariat med start i februari 2025 till och med den 12 juni 2026. Arbetet kan vara hel- eller deltid enligt överenskommelse. För mer information om tjänsten kontakta Emma Bengtsson.
Läs mer om A1 Advokater på vår hemsida www.a1advokater.se