Servicedeskagent
Skicka ansökan 90 dagar kvar
Service Desk Agent
90 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person med teknisk kompetens och en vilja att hjälpa användare lösa sina IT-relaterade problem? Till ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna söker vi nu en Servicedeskagent som vill bli en del av vår kunds team och bidra till att deras användare får den bästa möjliga supporten. Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Servicedeskagent är du den första kontakten för våra användare när det gäller IT-relaterade frågor och problem. Du arbetar med ett brett spektrum av ärenden, från felanmälningar och beställningar till användarstöd och behörighetshantering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:   - Hantera inkommande ärenden via telefon, ärendehanteringssystem och mejl. - Stödja användare med frågor relaterade till IT, telefoni och specifika system. - Felsöka och lösa problem som kan variera i komplexitet. - Dokumentera ärenden i ärendehanteringssystemet. - Samarbeta med andra servicedeskagenter och supporttekniker för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning. Arbetstiderna är för närvarande måndag till fredag, uppdelade på två arbetspass (7–16 och 8–17), men kan komma att ändras efter verksamhetens behov.    Tjänsten är placerad i Eskilstuna, och resor kan förekomma i tjänsten. Din profil och kvalifikationen   Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad och trivs med att ha daglig kontakt med användare. Du är kommunikativ, självgående och har en god förmåga att samarbeta med kollegor. Om du tycker om att lösa problem och har en teknisk nyfikenhet kan detta vara rollen för dig! Det krävs att du har erfarenhet och kunskap inom: - Active Directory - Microsoft Windows 10 - Azure AD - Microsoft Office 365 och Teams - Ärendehanteringssystem - Fjärrstyrning - Citrix - Vana att arbeta med telefon som huvudsakligt kommunikationsmedel. - Behärska svenska språket väl i både tal och skrift. Börkrav: - B-körkort. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-12-04
Lön Fast och rörlig lön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

1st line Line Support Supportspecialist First Line Support
Idag
1st line supporttekniker
Idag
IT-support Teamledare Service Desk Agent
Idag