Service Manager
Skicka ansökan 130 dagar kvar
Chef Service Manager
130 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Man in Van är ett framstående och snabbt växande företag inom facility managementsom fokuserar på att erbjuda banbrytande, innovativa och effektiva lösningar för fastighetsunderhåll samt teknik. Det är inte vilket bolag som helst - det är ett starkt växande företag som utmanar branschen och är ledande inom deras arbetsmetoder.Moderbolaget grundades 2011 i Finland, sedan dess har Man in Vanbyggt ett omfattande partnernätverk av lokala, erfarna entreprenörer och betjänar främst stora företagskunder. Med en omsättning påcirka 170 miljoner SEK, hantering av över 50 000 uppdrag årligen och med underhåll på över 6 000 anläggningar är de ett starkt växande bolag. Med fokus på stora företagskunder levererar de lösningar som överträffar förväntningarna, deras tjänster täcker allt från handyman-arbeten och el till VVS, gårdsunderhåll, renovering, foliering och reklam samt storköksutrustning m.m.Just nu ser Man in Van storamöjligheter att expandera till nya geografiska områden inom den nordiska marknaden.Företagskulturen kännetecknas av öppenhet, tillit och samarbete med ett starkt fokus på inkludering och mångfald. Medarbetarna får stora möjligheter att växa i en miljö som värderar ansvarstagande och professionalism.

Din roll

Som Man in Vansförsta medarbetare i Sverige får du en unik möjlighet att vara med och bygga upp verksamheten. I rollen som Service Manager kommer du att spela en central roll i att hantera arbetsbeställningar från bolagets stora företagskunder, från mottagande till slutförande och fakturering. Du kommer att vara länken mellan kunderna och Man in Vans nätverk av partners samt säkerställa en smidig och effektiv serviceprocess.

Förutom servicekoordinering kan rollen även omfatta andra varierande uppdrag som behövs för att stärka bolagets närvaro i Sverige, vilket ger dig en bred och spännande arbetsdag med möjlighet att påverka och växa i takt med Man in Vans expansion. Din huvudsakliga uppgift blir att se till att kundens problem löses genom ett nära samarbete med deras partners och att kommunikationen sker på ett professionellt och effektivt sätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ta emot och registrera arbetsbeställningar i Man in Vans uppföljningssystem
  • Koordinera arbetsbeställningar enligt avtal (offert, ramavtal, entreprenadavtal) och välja lämpliga partners för att utföra arbetet
  • Hålla kunden uppdaterad om arbetsbeställningens framsteg
  • Utföra kvalitetskontroll när arbetet är klart, bekräfta att arbetet är slutfört
  • Granska och godkänna fakturor från partners, fakturera kunden enligt avtal
  • Boka in leverantörer och förhandla priser
  • Resor till Finland kan förekomma

    Din profil

    Eftersom Man in Van är i en pågående etableringsfas på den svenska marknaden krävs det att du är en mycket initiativtagande och ansvarsfull person som är redo att växa tillsammans bolaget.

    För tjänsten krävs det även attdu ärstresstålig, noggrann och effektiv även under press. Du har en positiv och lösningsorienterad attityd när det gäller service, du sätter alltid kunden i fokus. Din strukturerade arbetsmetod gör att du kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt på ett systematiskt och proaktivt sätt.

    Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt och är van vid mycket varierande kontaktytor, där din kommunikations- och samarbetsförmåga är en av dina styrkor. Utöver det har du goda IT-kunskaper och en vilja att ständigt lära dig nya verktyg samt system. Vi ser det som högst meriterande om du besittertidigare arbetslivserfarenhet inom facility management, fastighetsunderhåll och/eller nätverkshantering. Utöver det är det meriterande om du tidigare genomfört en eller flertalrenoveringar alternativt har kompetens inom området. Språkkunskaper i norska och finska ses som meriterande men inget krav.

    Omfattning: Detta är en tillsvidareanställning på heltid med6 månaders provanställningStart: Omgående alternativt vid årsskiftet med hänsyn till eventuell uppsägningstid

    Rekryteringsprocessen

    I denna rekryteringsprocesssamarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

    Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

    Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected] välkommen med din ansökan redan idag!

    Om Clevry

    I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

    Läs mer om våra rekryteringstjänster

    Mer info

    Anställningsform Vanlig anställning
    Publicerad 2024-11-12
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön
    Antal platser 1
    Varaktighet Tillsvidare
    Hemsida Länk