HR Administratör SSC - Vikariat
Skicka ansökan 1 dagar kvar
HR Administratör HR-administratör
1 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

. Tycker du att det är roligt med systemadministration? Trivs du i en roll där du får ta mycket eget ansvar och driva egna projekt? Då är det dig vi letar efter! Vi söker nu en HR-Administratör till vårt kontor i Kungälv. På HR-avdelningen samarbetar vi och hjälps åt, samtidigt som vi har en tydlig uppdelning av arbetsuppgifter och ansvarsområden. Du kommer att ingå i vår HR-grupp, men tillhör också Shared Service Center (SSC) där Norge och Finland ingår. Tjänsten är inledningsvis ett vikariat på cirka 6 månader med chans till förlängning. Arbetsuppgifter Din roll kommer att vara uppdelad i två huvudområden, där du dels stöttar den svenska organisationen med exempelvis systemändringar, lönefrågor, statistikrapporter och medarbetarunderlag, såsom anställningsavtal och liknande. Du kommer även att vara en del av den nordiska organisationen i SSC, där du arbetar med statistik och systemändringar. I arbetet kommer ett stort fokus att ligga på att förbättra och effektivisera både arbetssätt och systemhantering. Vi har idag manuella processer som vi vill automatisera, där ser vi dig som en drivande kraft i att göra dessa mer effektiva. Då SSC-organisationen är relativt ny inom bolaget, kommer du att spela en nyckelroll i att integrera processerna mellan länderna, med särskilt fokus på Norge. Detta omfattar både systemintegration och att skapa en smidig, löpande process mellan bolagen. Övriga ansvarsområden: * Kontakt med GIT (Global IT) i frågor rörande affärssystemet SAP * Registrering av personalinformation i våra system * Ta fram underlag och rapporter inom HR-området * Löneadministration i samarbete med outsourcad löneleverantör * Ansvar för CSRD-rapporteringen (Corporate Sustainability Reporting Directive) * Tidsregistrering och personaladministration i SAP * Delaktighet i vissa kollektivavtalsfrågor Vi söker dig som har * Minst gymnasial utbildning, men gärna eftergymnasial utbildning i en av bolaget bedömd relevant inriktning * Erfarenhet av HR- och/eller ekonomiadministration * Mycket goda IT-kunskaper * Goda kunskaper i Excel och ett starkt systemtänk * God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska Meriterande kunskaper * Erfarenhet av personal- eller ekonomiadministration * Erfarenhet av att jobba i ett internationellt bolag * Erfarenhet i SAP är mycket meriterande Om dig Den här tjänsten passar dig som tycker att det är roligt med administration. Vi ser gärna att du är serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen krävs det också att du har hög social kompetens, har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta självständigt samt med återkommande rutinuppgifter. Vi tror också att du är framåt, effektiv, social, noggrann och har integritet. Du ser vad som behöver göras, arbetar produktivt och hjälper gärna till där det behövs. Om du dessutom trivs med att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas kommer du att passa perfekt in hos oss. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kontakt och ansökan För vidare frågor om tjänsten, kontakta: Anneli Bengtsson – HR Manager, Sverige + 46 765-345677 Trine Bøe – Functional Lead HR SSC, Norge +47 92852212 Sök tjänsten redan idag, vi kan komma att intervjua löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Bilfinger Sweden AB tillämpar alkohol- och drogtest vid nyanställningar. Vilka är Bilfinger Sweden AB Bilfinger är en internationell leverantör av industri- och ingenjörstjänster som är verksam inom flertalet marknader och discipliner. Koncernen har 31 000 anställda globalt, med huvudkontor i Tyskland. I vår nordiska verksamhet, som finns i Sverige, Norge, och Finland, har vi 3500 anställda med uppdrag hos spännande kunder både onshore och offshore. Vi täcker hela värdekedjan från rådgivning, projektering, produktion, montering, underhåll och revisioner, till miljötekniska och digitala lösningar. På Bilfinger skapar vi värde genom att jobba med ständiga förbättringar tillsammans med våra kunder. Vårt fokus på hälsa, säkerhet och miljö ingår naturligt i vårt arbetssätt och bidrar till vår konkurrenskraft. Våra värderingar är We Create, We Care, We Can och vi söker kandidater som identifierar sig med dessa och vill vara med och bidra till Bilfingers fortsatta utveckling i Norden. Genom att ansluta dig till #TeamBilfinger får du chansen att jobba sida vid sida med kompetenta och engagerade kollegor och spännande kunder samtidigt som du utvecklar dig själv och din kompetens.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
26 dagar sedan
Assistent Administratör Finance Assistant Serviceadministratör
Idag