Contact Center är en kundanpassad och flexibel verksamhet som arbetar efter att ge bästa service till Swedavias kunder och resenärer - Inom Contact Center behöver vi nu förstärka vårt team! Vi söker medarbetare både för vikariat och för tillsvidareanställning med inledandeprovanställning.Vad innebär rollen?Du kommer i rollen som agent Contact Center ge service till våra kunder och resenärer via flertal olika kanaler, bland annat telefon, mejl, intercom, chatt och sociala medier. Vidare övervakar vi och felsöker för att säkerställa driften av våra parkeringssystem. Anställningen inleds med utbildning i verksamhetsspecifika system.
Inom Contact Center har vi flera olika kompetenser. Vi arbetar riktat mot ett Contact Center och mot Contact Center med hantering kopplat till Swedavias parkeringsutbud. Arbetsuppgifterna skiljer sig åt, men gemensamt är att du arbetar med kundbemötande via flertalet olika system och arbetsredskap för Swedavias samtliga 10 flygplatser, med målet att leverera service i världsklass! Även Centralaviseringen på Arlanda, utropen i flygplatsterminalerna, ingår som del i Contact Centers uppdrag. Du kommer med tiden att lära dig full kompetens inom hela området för Contact Center.
Arbetet innebär skiftgång med nattarbete. Därför är det av stor vikt att du kan ta dig till flygplatsen oavsett tid på dygnet. Flygplatsen är öppen årets alla dagar, i din tjänst Airport Officer jobbar du mot verksamhetens behov vilket innebär oregelbundna arbetstider samt varierande längd på arbetspassen.
På Swedavia hjälps vi åt - och tjänsten som Airport Officer innebär att du även kommer arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen Airport Operations.Vem är du?Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi vill att du är lyhörd för verksamhetens behov, har en mycket god samarbetsförmåga och hanterar oförutsedda händelser på ett flexibelt och konstruktivt sätt. Arbetet sker ofta i ett högt tempo och integreringen mellan funktioner gör att du bör uppskatta variation och ”snabba ryck” för att trivas.
Arbetsuppgifterna sker i flertalet olika system och arbetsverktyg, både via dator, intercom och telefon. För att vara aktuell för tjänsten behöver du därför ha minst ett års arbetslivserfarenhet av kundtjänstarbete eller koordineringsarbete i systemtung miljö, ha god simultankapacitetsförmåga och lätt för att sätta dig in i nya system. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är avgörande, men har du ytterligare språkfärdigheter ser vi det som bonus. För att trivas i rollen behöver du förmåga att behålla koncentration och lugn även i stressiga situationer. Eftersom arbetsuppgifterna innebär att du sitter eller står stilla vid skrivbord är det här ett jobb för dig som trivs med arbete vid fast position. Tjänsten är placerad på Arlanda utan möjlighet till distansarbete, men vi har många andra förmåner på Swedavia!
Vad erbjuder vi dig?Förutom ett riktigt bra pensionssparande, sjukvårdsförsäkring och leasing av cykel erbjuder vi även ekonomisk ersättning på upp till 1300kr/månad för samåkning, cykel, elbil eller kollektivtrafik.
Sista ansökningsdag är söndag 24november, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen attkontakta [email protected]
Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning.