Larssons Fastigheter är ett familjeägt bolag som äger och förvaltar fastigheter innehållande huvudsakligen hyreslägenheter. Nu söker vi en kontorist till teamet som ansvarar för våra fastigheter
Här får du en fri och omväxlande roll, i en liten organisation med god sammanhållning, korta beslutsvägar och en öppen och hjälpsam kultur.
Vi hyr ut lägenheter och lokaler i Borås med omnejd
Larssons Fastigheter är ett familjeägt fastighetsbolag som äger och förvaltar fastigheter i Borås, Sandared, Sjömarken, Gånghester, Dalsjöfors, Aplared, Ulricehamn och Timmele.
Våra fastigheter innehåller c:a 420 lägenheter och 25 lokaler med en total yta på c:a 32000 kvm.
Målsättningen med vår förvaltning är att tillhandahålla en hög servicegrad för att hyresgästerna ska trivas och därmed ses som en attraktiv hyresvärd på orten.
Vi är långsiktiga i vår förvaltning och har under ett par år jobbat med ett flertal renoverings- och investeringsprogram som berört allt från tvättstugor och trapphus till fiberanslutningar och fasadrenoveringar.
Du har ansvaret för vårt kontor
Som kontorist ingår du i ett team ihop med en fastighetsförvaltare, en servicetekniker och två fastighetsskötare. Du har eget ansvar för vår kontorstelefon samt info-mail, jobbar till stor del självständigt och har friheten att på egen hand lösa de utmaningar du står inför. Det innebär att du behöver ha det egna drivet som krävs för att göra ett bra jobb.
Några av dina arbetsuppgifter är:
*Ansvara för vår kontorstelefon måndag-torsdag 10.00-12.00
*Hantera allt som kommer in till vår info-mail
*Sammanställa felanmälan och skicka ut arbetsordrar
*Sammanställa intresseanmälningar på våra lediga lägenheter och göra bakgrundskontroller på sökande
*Göra enklare jobb i vårt ekonomisystem Fortnox
Som vår kontorist har du mycket kontakt med våra hyresgäster och detta gör det extra viktigt att du är en glad och positiv person.
Det här har du med dig till oss
Det här är ett spännande jobb för dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete. Det är ett krav att du har BRA datorkunskaper samt är VÄL BEKANT med office-programmen word och outlook.
Du är van vid att växla mellan olika uppgifter, har förmågan att prioritera och gillar att lösa problem. Rollen kräver också att du har viljan att göra ett bra jobb. Dessutom är du prestigelös, driftig, serviceorienterad och målmedveten. Du följer alltid upp dina åtaganden mot både hyresgäster, kollegor och entreprenörer.
Vi ser gärna också att du är en öppen och positiv person, som tar initiativ och kan skapa bra kontakter både med hyresgäster och medarbetare. Du uttrycker dig väl på svenska, har B-körkort och tillgång till egen bil.
Ett viktigt jobb för våra hyresgäster. Och kanske även för dig?
Vi kan erbjuda ett självständigt och omväxlande jobb i en liten organisation. Dessutom, ett viktigt uppdrag med ansvar att ge våra hyresgäster bra service. Är det ett ansvar du känner dig beredd att ta? Då vill vi att du hör av dig så snabbt du kan.
Hör av dig till oss!
Vi ser fram emot din ansökan senast den 17:e november. För ytterligare information kring tjänsten kontakta oss på [email protected]