Är du en tekniskt kunnig person som brinner för att ge förstklassig service? Som Tech Support på Sector Alarm har du chansen att bli en del av ett internationellt IT-team!
Hur ser din nya roll ut som Tech Support?
Som Tech Support är du med och bidrar till en hög nivå av service till våra användare och vår personal på Sector Alarm. Du kommer att jobba med allt från användarsupport till installation och underhåll av datorer, skrivare, nätverk och dokumentation av våra processer och rutiner. Likväl kommer du att få fjärrstyra larm, felsöka samt ge teknisk rådgivning till vår personal. Jobbet är väldigt varierande och ingen dag är den andra lik då våra användares behov styr agendan för dagen. Du kommer även att vara del i olika projekt då vi ständigt utvecklar våra system och även implementerar nya lösningar. Du har ett nära samarbete med dina motsvarigheter i koncernen gällande IT-relaterade projekt och ärenden där problemlösning, service och glädje är en stor del av vardagen!
Vem söker vi efter?
Vi tror att du har ett stort intresse för IT och teknik, kanske gillar du att fixa saker själv eller lösa tekniska utmaningar på fritiden. Du drivs av problemlösning, att hjälpa andra och du har en god förmåga att behålla lugnet i stressande situationer. Vi tror också att du gillar att ta egna initiativ och är bekväm med att både arbeta i team och självständigt. För den här tjänsten kräver vi att du har en gymnasial utbildning där det är meriterande om den är IT-relaterad. Vi ser också att du har minst tre års erfarenhet från arbete med system och IT-relaterade uppgifter. Har du erfarenhet av support av hårdvara i form av datorer och kringutrustning är det meriterande, likaså är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Active Directory, Microsoft Intune, ärendehanteringssystem så som Jira, eller kunskapsdatabaser så som Confluence. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, vår dagliga kommunikation och dokumentation sker både på svenska och engelska.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister.
Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling
Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för nionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären.
Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans.
Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa.
Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag. I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV, svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra).
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering på vårt huvudkontor i Citygate, Göteborg. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Ottilia Porselid på 0733759407 alternativ [email protected].
Vi ser fram emot att lära känna dig!
Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.