Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en ansvarstagande administratör som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och har vana av att arbeta med ekonomiadministration? Då är DU den vi söker!
Ekonomiavdelningen består av sex enheter: ekonomi, inköp och upphandling samt fyra administrativa enheter. Avdelningens huvuduppdrag är att skapa förutsättningar för god ekonomisk hushållning i förvaltningen för funktionsstöd samt säkerställa likvärdigt och effektivt stöd till förvaltningens chefer. De fyra administrativa enheterna är fördelade på stadsområdena Centrum, Sydväst, Hisingen och Nordost. Vi har ett bra samarbete mellan enheterna och strävar efter att ge ett professionellt och likartat stöd inom förvaltningen. Vi stöttar chefer och medarbetare i de flesta system och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, avgiftshandläggning, verksamhetssystem m.m. I uppdraget ingår tät kontakt med respektive enheter, chefer, kollegor, övriga stödfunktioner samt olika externa aktörer. Vi tillämpar flextid och har också möjlighet att förlägga viss tid av arbetet hemifrån. Här finner du en stödjande kultur och ett gott samarbete!
Exempel på arbetsuppgifter:
- Kontering av fakturor
- Kontroll av kostnader gentemot fattade beslut
- Administrera fakturor gällande personlig assistans och sjuklönekostnader
- Ekonomiuppföljning i Excel
- Medverkan i prognosarbetet tillsammans med enhetschefer och ekonomer
- Medverka i utvecklingsarbetet gällande arbetsprocessen för köpta insatser
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. Önskvärt vore om du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller offentlig förvaltning. Du ska ha erfarenhet av fakturahantering och haft en administrativ tjänst inom offentlig förvaltning/myndighet. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av ekonomiadministration med inriktning "köpta insatser". Vi vill att du har goda kunskaper om ekonomiuppföljning och ett önskemål är att du har en dokumenterad erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Proceedo och Treserva samt arbetserfarenhet i Excel. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365.
Det är viktigt att du är flexibel och att har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. Du tar också stort eget ansvar och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men i gott samarbete med andra och i god kommunikation med kollegor och externa samarbetspartners/leverantörer. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Vi lägger stor vikt på att du är noggrann, systematisk och bra på ta egna initiativ.
Då vi har ett gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna på enheten så kan arbetsuppgifterna förändras över tid samt att det kan komma utökade och icke ordinarie arbetsuppgifter under vissa perioder, så det krävs att du är flexibel, har motivationen att lära nytt och är samarbetsvillig.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas hos oss på administrationen!
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Intervjuer för denna tjänst kan eventuellt hållas digitalt.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.